Інвестиційна політика САР
Сфери, пов'язані з діяльністю іноземних інвесторів знаходяться в стадії становлення з урахуванням змін у світовій економіці та політиці.
Механізми переказу коштів за межі країни все ще далекі від досконалості, немає чіткого законодавчого визначення прав на власність у частині нерухомості, продуктів інтелектуальної власності, існують обмеження тарифного плану.
Іноземних інвесторів турбує змагальна нерозвиненість фінансової сфери, відсутність інвестиційного та експортного банків, фондового ринку.
З урахуванням цього, керівництвом Сирії взятий курс на лібералізацію зовнішньоторговельної та виробничої діяльності, оздоровлення економіки в валютно-фінансовій, правовій та банківській сферах. Надано зелене світло створенню вільних економічних зон і більш дієвого пільгового режиму для іноземних підприємців.
З 2005 р. Сирія є членом Великої арабської зони вільної торгівлі (GAFTA), у грудні 2008 р. парафовано Сирійсько-європейську Угоду про співробітництво, остаточне підписання цієї угоди планується здійснити наприкінці 2009 року.
Оскільки Уряд САР прийняв концепцію соціальної ринкової економіки, програма економічних реформ орієнтована на реформування інвестиційного та грошово-кредитного секторів, це пов’язано з відкриттям доступу приватних та ісламських банків, лібералізації відсоткових ставок і фінансування, уніфікації обмінних курсів, створення фондового ринку та гарантій забезпечення стабільності сирійського фунта.
Реформування фінансового сектору передбачає зниження податку на прибуток, введення податку з продаж з метою компенсації поступового скасування митних зборів, а також реформування юридичної системи, лібералізації іноземної торгівлі, боротьбу з бюрократизмом і адміністративними перепонами, розвиток приватного сектору.
За останні роки Сирія прийняла ряд рішень, спрямованих на залучення іноземних інвестицій в країну.
Загальні правові умови інвестиційної діяльності на території Сирії визначені:
§ законодавчим декретом №8 від 2007 р., яким зупинено дію Закону №10 „Про іноземні інвестиції в Сирійській Арабській Республіці” від 1991 р. та поправки до нього,
§ Законодавчим декретом №9 „Про Сирійську інвестиційну комісію” від 2007 р.
§ Законом № 23 від 2000 р. щодо створення Грошово-кредитної Ради,
§ Законом № 18, від 2001 р., що дозволяє відкриття приватних банків.
Скасовано два закони - № 24 від 1986 року і № 6 від 2000 року, що обмежують операції з іноземною валютою. Закон № 35 від 2005 р. дозволяє відкриття в Сирії ісламських банків.
Відповідно до Законодавчого декрету № 8 від 2007 р. іноземцям дозволяється володіти землею та брати її в оренду для започаткування інвестиційних проектів, також надається дозвіл на репатріацію капіталу і прибутків. Також, інвестори, які вкладають капітал у віддалених районах країни, отримали можливість скористатися дворічними канікулами на податки на додаток до п'ятирічного терміну закладеного в текст Закону ”Про інвестиції в Сирійській Арабській Республіці” №10 від 1991 р. Після закінчення пільгового періоду передбачено стягнення податків за зниженими ставками.
Інвестор, у випадку розбіжностей, може звернутися в Сирійський арбітражний суд, Арабський інвестиційний суд, сформований у відповідності з Угодою про інвестування арабських капіталів в арабських країнах від 1980 р., або згідно з Угодою про захист інвестицій, підписаної Сирією з країною інвестора. Інвестор може застрахувати свої капітали в Арабській організації гарантій інвестицій або в іншій страхових організаціях за погодженням з компетентними органами влади Сирії. Сирія є членом Агентства багатосторонніх інвестиційних гарантій (MIGA).
Мінімальний уставний капітал компанії-інвестора має складати 200 тис. дол.США.Всі сектори, окрім тих, які стосуються військової галузі та інформації, а також тих які, впливають на національну безпеку, відкриті для прямих іноземних інвестицій. Виробництво електроенергії та цементні заводи нещодавно були відкриті для приватних інвесторів. Прийнято Закон про дозвіл приватних інвестицій у страховий сектор. |