Русскоязычный заголовок: О конъюнктуре товарных рынков и внутренних ценах в Республике Хорватия (январь 2011 г.)
Щодо кон'юнктури товарних ринків та внутрішніх цін в Республіці Хорватія (січень 2011 р.)
Внутрішні ціни на промислову продукцію згідно з оперативними даними Держкомстату РХ в січні 2011 року порівняно з груднем 2010 року збільшилися на 0,7%, у порівнянні з січнем 2010 року збільшилися на 6,5%.
Ціни виробників на продукцію добувної промисловості в січні 2011 року збільшилися на 2,4% по відношенню до грудня 2010 року та на 19,5% з січня 2010 року, в т.ч. у видобутку сирої нафти і природного газу на 37,5% та видобутку інших корисних копалин на 1,5%.
У переробній промисловості ціни виробників збільшились на 0,6% у порівнянні з груднем 2010 року та 6,3% у порівнянні з січнем 2010 року. Найбільше зросли ціни у виробників коксу та продуктів нафтопереробки на 2,9% та 21,1% відповідно, хімікатів та продуктів хімічної промисловості (на 1,9% та 18,6%), у виробництві металу (на 0,3% та 13,4%) та гумових і пластмасових виробів (на 1,2% та 8,2%).
На підприємствах з виробництва харчових продуктів ціни зросли на 0,8% в порівнянні з груднем 2010 року та на 6,0% в порівнянні з січнем 2010 року. Разом з цим, відбулося здешевлення продукції у виробників напоїв відносно грудня 2010 року на 0,4% та січня 2010 року на 1,9%. У виробництві тютюнових виробів ціни зросли по відношенню до грудня 2010 року на 1,1% та на 9,5% в порівнянні з січнем 2010 року.
У виробництві та розподіленні електроенергії, газу та води тарифи по відношенню до грудня 2010 року та січня 2010 року збільшилися на 0,6% та 2,5% відповідно. Тарифи на послуги каналізації та інші комунальні послуги в порівнянні з груднем 2010 року та січнем 2010 року зросли на 0,9% та 2,7% відповідно.
В індексах цін у виробників групи товарів, що мають питому вагу більше ніж 5 % українського експорту до РХ відбулися коливання, а саме у:
- виробників металів спостерігається збільшення індексу цін в порівнянні з груднем 2010 року та січнем 2010 року відповідно на 0,3% та 13,4%;
- виробників машин та устаткування в січні 2011 року в порівнянні з груднем 2010 року та січнем 2010 року ціни збільшилися на 0,4% і 0,1% відповідно;
- виробників готових металевих виробів, за винятком машин і устаткування відбулося збільшення індексу цін в порівнянні з груднем 2010 року та січнем 2010 року на 1,0% та 2,6% відповідно;
- виробників коксу та продуктів нафтопереробки у порівнянні з груднем 2010 року та січнем 2010 року ціни збільшилися на 2,9% та 21,1% відповідно.
В індексах цін у виробників групи товарів, що мають питому вагу більше ніж 5 % хорватського експорту до України відбулися незначні коливання, а саме у:
- виробників основних фармацевтичних продуктів та фармацевтичних препаратів спостерігається збільшення індексу цін у порівнянні з груднем 2010 року на 2,0%, а в порівнянні з січнем 2010 року на 1,4%;
- виробників гумових та пластмасових виробів ціни збільшилися в порівнянні з груднем 2010 року на 1,2% та в порівнянні з січнем 2010 року на 8,2%.
Щодо внутрішніх цін на товари та послуги для особистого споживання в РХ, то згідно з оперативними даними Держкомстату РХ в січні 2011 року порівняно з груднем 2010 року в середньому ціни залишились незмінними, а в порівнянні з січнем 2010 року, тобто на щорічному рівні, збільшилися на 2,1%, при цьому середньорічний показник зріс на 1,3%.
Загалом ціни на товари в січні 2011 року в порівнянні з груднем 2010 року в середньому збільшилися на 0,2%, а вартість послуг в середньому зменшилася на 0,2%.
Проаналізувавши зміни в індексах цін за групами споживання, можна констатувати, що збільшення індексу споживчих цін в січні 2011 року у порівнянні з груднем 2010 року відбулося в основному під впливом росту цін на послуги транспорту – 1,7% та продукти харчування і безалкогольні напої – 1,3%. В той же час зменшилися ціни на одяг та взуття –2,5%, відпочинок і культуру – 0,7%.
Зростання цін в січні 2011 року в порівняні з січнем 2010 року на 2,1% відбулося під впливом росту споживчих цін на послуги транспорту (6,5%), житло, воду, енергію, газ та інші види палива (4,9%), алкогольні напої і тютюнові вироби (4,8%), охорону здоров'я (1,3%), продукти харчування і безалкогольні напої (1,1%) та ресторанно-готельні послуги (0,7%). З іншого боку, відбулося зменшення цін на одяг і взуття (1,5%), відпочинок і культуру (0,4%), освітянські (11,0%) і комунікаційні (0,9%) послуги.
|