Щодо автомобільного ринку Єгипту. Імпорт, митні тарифи та збори (січень – вересень 2009 р.)
Згідно статистичних даних Митної служби Єгипту з січня по вересень 2009 р. в країну було імпортовано 65 797 легкових автомобілів, вантажівок та пікапів на суму 5,336 млрд. єг.ф. (965 млн. дол.), включаючи митний збір, який склав 1,716 млрд. єг.ф.(310 млн. дол.).
За 9 місяців в Єгипет поставлено 55020 легкових автомобілів на суму 3,114 млрд., митний збір від яких склав 1,434 млрд.
Серед легкових автомобілів в Єгипет були поставлені: «Хундай» – 12698 од. по ціні 528,465 млн. єг.ф.; «KIA» - 7262 од. (352 млн..); «Тойота» - 4355 од. (317,668 млн.); «Міцубісі» - 4270 од. (291 млн.); «Фольксвагена» – 3191 од. (290 млн.); «Шевролє» - 3074 од. (185 млн.); китайских автомобілів – 2512 од. (77 млн.); «Сузукі» – 2217 од. (66 млн.) і «Рено» - 1884 од. (81 млн.)
Голова Митної служби, перший заступник міністра фінансів АРЄ Ахмед Сауді заявив, що з 2010 р. митні збори на імпортовані автомобілі з країн ЄС будуть зменшені на 10%. Таке рішення пов’язане з виконанням єгипетською стороною її зобов’язань в рамках Договору про партнерство і співробітництво між Єгиптом і ЄС від 2004 р. Згідно договору, Єгипет гарантує щорічне зменшення митного збору на 10% на автомобілі, які ввозяться з ЄС, та до 2019 р. довести його до 0%.
Головний митник країни також підтвердив можливість зменшення митного тарифу на автомобілі, які ввозитимуться з інших країн, після завершення необхідної процедури по цьому питанню з ЄС.
Він підкреслив, що від мита звільнятимуться тільки автомобілі, які ввозитимуться в Єгипет через агентів і дилерів, проте, це не буде поширюватись на автомобілі, придбані фізичними особами у європейських країнах.
Зменшення митного збору на європейські автомобілі не вплине на митні надходження, оскільки вони складають тільки 25% загальних річних надходжень від імпорту автомобілів. В основному, надходження залежать від імпорту азіатських автомобілів, які становлять 60%.
Ахмед Сауді пояснив, що підписання Договору вирішило низку проблем, які були автомобільному ринку Єгипту. Зокрема, проти рішення про відкриття імпорту виступали автомобільні агенти, які вважали його демпінгом. Після відкриття імпорту вдалося позбавитись махінацій з підробленими рахунками на автомобілі та монополії агентів на ринку, що створило конкуренцією між торговцями та принесло вигоду покупцям. Агенти зараз можуть контролювати автомобільний бізнес шляхом закупівлі автомобілів за ціною нижче, ніж у імпортерів і, таким чином, пропонувати їх клієнтам дешевше ніж торговці.
З іншого боку він зазначив, що питання контролю ринку і рішень про заборону імпорту автомобілів в Єгипет регламентуються договорами КОМЕСА та АГАДІР.
Згідно Угоди АГАДІР (зона вільної торгівлі між Марокко, Йорданією, Тунісом і Єгиптом), її члени мають обов’язково виконувати рішення про відміну будь-якого нетарифного бар’єру однією з країн, щоб контролювати імпорт. Вони включають грошово-кредитні, кількісні, технічні та адміністративні обмеження щодо імпорту. Крім цього, відповідно до Угоди про сприяння і розвиток торговельного обміну між арабськими країнами та домовленостей про Арабську зону вільної торгівлі, також не дозволяється застосовувати будь-які нетарифні обмеження.
Згідно з Договором КОМЕСА держави-члени можуть зменшити або повністю скасувати митні тарифи та збори на імпортні товари, відповідно до тарифів, встановлених Програмою преференційної торгівлі КОМЕСА.
Згідно з Договором про партнерство і співробітництво між Єгиптом і ЄС безмитний імпорт європейських автомобілів в Єгипет почнеться з січня 2019 р.
На додаток Ахмед Сауді підкреслив, що Єгипет виконує міжнародні угоди з метою покращання якості продукції, яка випускається на його заводах, а також для збільшення експорту та пошуку нових ринків. Єгипетські заводи мають можливість конкурувати з іноземними виробниками, маючи вигоду через низьке мито на вузли та запчастини, яке становить 3-5%.
Найближчим часом Йорданія стане другою країною після Марокко, яка експортуватиме автобуси в Єгипет. До цього часу Туніс залишається єдиною країною, яка не має автомобільного виробництва і не може експортувати таку продукцію.
|