Щодо внутрішніх цін та кон’юнктури товарних ринків Ізраілю (березень 2010 р.)
У березні 2010 року відбулось незначне підвищення основних індексів біржі цінних паперів Тель-Авіву. Так, індекс «Тель-Авів 25» дорівнював 1200 пунктів, індекс «Тель-Авів 100» - 1135 пунктам, а індекс технологій «Тель-Тек 15» склав 275 пунктів. Щоденні торговельні обороти мають стабільний рівень і складають в середньому 1,5-2 млрд. шекелів.
Індекс споживчих цін у лютому 2010 року знизився на 0,3% і досяг рівня 104,2 пунктів. За результатами перших двох місяців 2010 року темпи інфляції знаходяться у закладених урядом Ізраїлю рамках 1-3 відсотки річних, а до кінця поточного року прогнозується інфляція на рівні 2,3% .
Зниження індексу у лютому ц.р. було обумовлено зменшенням цін на:
- електроенергію на 10%
- одяг та взуття – на 6,3%
- експлуатацію житла – на 1,2%
- транспорт – на 0,3%
- шоколад – на 3,7%
- джеми – на 3,3%
- сир – на 3,2%
- морожені вироби з тіста – на 1,4%
- масло – на 1,2%
- хліб – на 1%
- лимони – на 5,6%
- банани – на 2,4%
- апельсини – на 2,1%
- помідори – на 107%
- капуста – на 8,3%
- морква – на 1,9%
- свіжі гриби – на 1,1%
- фенхель –на 7%
Поряд з цим відбулось підвищення цін на:
- алкогольні напої на 6,4%
- макаронні вироби – на 10,8%
- крекери – на 10,4%
- розчинену каву – на 6,3%
- рибу – на 4,3%
- молочні продукти – на 4,1%
- морожену яловичину – на 2,4%
- м'ясо птиці – на 1,8%
- полуницю – на 33%
- гранати – на 12,9%
- мандарини – на 5,9%
- авокадо – на 2,4%
- яблука – на 2,3%
- баклажани – на 27,6%
- капусту – на 10,9%
- огірки – на 5%
- буряк –на 3,3%
У березні, на передодні пасхальних свят відбулось зростання вартості курячого м’яса на 25%. Але торговельні мережі запевняють, що подібне підвищення відбувається щороку і обумовлено виключно спекулятивними інтересами пташиних ферм, які збільшують ціни в умов підвищеного попиту перед національними святами, після закінчення свят очікується зменшення цін на м'ясо.
Протягом останніх трьох місяців в Ізраїлі відмічається підвищення купівельної спроможності населення. Обсяг продаж торговельних мереж за вказаний період збільшився на 6,2% на промислову групу та на 6,6% - на продовольчу групу товарів. Також, відмічається, що за 2009 рік загальний обсяг продаж торговельних мереж збільшився на 4,2%.
|