Ринок металопродукції Італії (січень-жовтень 2009 р.)
Експорт металопродукції з України до Італії, зокрема, чорних металів, має найбільшу питому вагу від загального українського експорту до Італії та залишається на даний час одним з перспективних напрямків розширення експортних можливостей України.
Однак, слід зазначити, що в Італії, у січні-жовтні 2009 р. було зафіксовано значне скорочення попиту на метал та металопродукцію, що у свою чергу, спричинило скорочення світового експорту цієї продукції до країни.
У нижченаведеній таблиці надаються кількісні та вартісні показники загального італійського імпорту та експорту найбільших позицій металургійної галузі впродовж січня-жовтня 2009 року у порівнянні з аналогічним періодом минулого року:
Найменування продукції
|
Імпорт в Італію
січень-жовтень 2009р.
|
Експорт з Італії
січень-жовтень 2009р.
|
кг
|
євро
|
% до відповідного періоду 2008р
|
кг
|
євро
|
% до відповідного періоду 2008р
|
72- Чорні метали
|
14.044.429.228
|
7.770.639.419
|
-60,9%
|
8.303.948.475
|
5.491.415.805
|
-52,3%
|
73- Вироби з чорних металів
|
1.501.725.793
|
3.128.359.559
|
-34,5%
|
4.561.764.588
|
10.718.165.157
|
-27,2%
|
74- Мідь та вироби з міді
|
766.458.321
|
2.767.897.713
|
-49,2%
|
426.520.756
|
1.681.121.042
|
-38,1%
|
75- Нікель та вироби з нікелю
|
29.989.355
|
390.459.996
|
-55,6%
|
5.738.042
|
118.227.155
|
-13,2%
|
76- Алюміній та вироби з алюмінію
|
1.151.073.355
|
2.125.256.489
|
-45,6%
|
805.732.474
|
2.754.909.636
|
-30,6%
|
78- Свинець та вироби зі свинцю
|
68.624.031
|
84.757.213
|
-50,5%
|
31.224.759
|
34.671.317
|
-47,5%
|
79- Цинк та вироби із цинку
|
135.579.208
|
174.005.831
|
-59,2%
|
31.764.268
|
68.856.722
|
-37,3
|
80- Олово та вироби з олова
|
3.030.823
|
31.141.813
|
-51,7%
|
819.499
|
8.725.284
|
-32,5%
|
Як видно з таблиці, у січні-жовтні 2009 року, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, відбулось суттєве скорочення італійського імпорту за усіма позиціями металопродукції. За цей період значно знизився італійський імпорт чорних металів з Китаю (-85,6%), Росії (-67,7%), України (-64,5%), Франції (-58,3%), Бельгії (-57,5%), Австрії (-55,3%), Бразилії (-54,6%), Німеччини (-50,9%).
Слід зазначити, що за результатами січня-жовтня 2009 року, за обсягами експорту чорних металів до Італії Україна займає четверте місце, поступаючись Німеччині, Франції та Австрії.
Важливо, що протягом зазначеного періоду значні скорочення італійського імпорту спостерігаються саме за субпозиціями, найвагомішими в українському експорті чорних металів та виробів з них, зокрема:
- чавун переробний – італійський імпорт скоротився на 74,1 % (185 млн. євро проти 714 млн. євро.)
- феросплави – на 63,1% (623 млн. євро проти 1 690 млн. євро.)
- напівфабрикати з заліза або нелегованої сталі – на 66,6% (712 млн. євро проти 2 132 млн. євро.)
- труби, трубки і профілі порожнисті – на 47,4% (524 млн. євро проти 996 млн. євро.)
- металоконструкції – на 29,6% (218 млн. євро проти 310 млн. євро.)
- тканини металеві – на 32,9% (60 млн. євро проти 90 млн. євро.)
- інші вироби з заліза або сталі – на 32,7% (427 млн. євро проти 635 млн. євро.)
Динаміка споживчих цін на основні групи продукції металургійного комплексу на італійському ринку (продукції, зі значною питомою вагою в українському експорті до Італії) за період січень-жовтень 2009 р. надається у таблиці
(1995=100%)
Найменування продукції
|
січень 2009
|
лютий 2009
|
березень 2009
|
квітень 2009
|
травень 2009
|
червень 2009
|
липень 2009
|
серпень 2009
|
вересень 2009
|
жовтень 2009
|
Метали та вироби з них (основні позиції):
|
112,5
|
107,6
|
104,8
|
103,1
|
102,4
|
102,1
|
102,0
|
102,6
|
105,4
|
105,0
|
продукція чорної металургії
|
113,0
|
103,7
|
98,4
|
94,3
|
93,8
|
92,1
|
90,2
|
91,3
|
96,0
|
94,9
|
труби
|
112,8
|
111,4
|
103,1
|
102,0
|
103,1
|
103,1
|
102,9
|
102,9
|
101,4
|
101,4
|
продукція отримана від первинної переробки заліза та сталі
|
115,7
|
109,1
|
106,2
|
101,6
|
101,3
|
98,2
|
100,3
|
101,1
|
100,4
|
102,4
|
сталеливарна продукція
|
117,2
|
114,1
|
116,5
|
115,1
|
113,5
|
112,3
|
112,8
|
113,3
|
112,1
|
110,8
|
продукція холодного прокату
|
121,1
|
112,5
|
109,8
|
104,7
|
104,4
|
100,5
|
103,5
|
104,6
|
103,2
|
106,1
|
виробництво міді
|
93,3
|
93,6
|
99,6
|
113,8
|
110,2
|
119,1
|
122,8
|
123,4
|
133,2
|
131,2
|
|