Авіаційний транспорт Сирії (4 квартал 2009 р.)
У жовтні – листопаді 2009 року повітряний парк сирійського національного авіаперевізника Syrian Arab Airlines вимушено зменшений на три літака А320 на невизначений час.
Два сірійські літаки А320 буди доставлені до Німеччини на ремонтну базу авіакомпанії Lufthansa з метою проведення регламентних ремонтних робіт двигунів американського виробництва. Наразі на вимогу США ремонт зупинено та висунуті штрафи санкції німецькій компанії в обсязі 12 млн. доларів США за проведення робіт без наявності відповідної ліцензії від американського виробника двигунів. Третій літак А320 знаходиться в Сирії і також не може експлуатуватися без проведення належних регламентних робіт двигунів.
З урахуванням складної ситуації, в який опинилася Syrian Airlines у йорданської компанії чартерних перевезень взятий у лізинг четвертий літак А320.
Після введення у 2004 році урядом США економічних санкцій стосовно Сирії Syrian Airlines не має можливості проводити ремонтні роботи свого повітряного флоту та придбати нові літаки Boeing або EADS. Наразі США введена заборона на постачання до Сирії високотехнологічних виробів американського виробництва або таких, де частка американських компонентів перевищує 10%.
Незважаючи на обіцянки адміністрації США призупинити дію санкцій щодо цивільного повітряного флоту в частині постачання запасних частин до літаків, питання до цього часу залишається відкритим.
У зв’язку з таким розвитком ситуації, наприкінці вересня 2009 року Syrian Airlines оголосила тендер на продаж шести літаків Boeing 737, які в умовах відсутності запасних частин також виведені з експлуатації впродовж довгого часу. У найближчий час очікується проведення тендеру з продажу двох літаків Boeing 747 та двох Ту154.
Наразі Syrian Airlines розглядаються альтернативні варіанти поповнення свого повітряного флоту, зокрема літаками російського виробництва. У серпні 2009 року був підписаний меморандум про порозуміння щодо придбання двох літаків Ту204, середня ціна якого складає 45 млн. доларів США, що майже вдвічі дешевше літака аналогічного класу виробництва Аеробуса.
|