Русскоязычный заголовок: Обзор транспортной отрасли хозяйства Сирии (2009 – март 2010 г.)
Огляд транспортної галузі господарства Сирії (2009 – березень 2010 р.)
Сирійські спеціалізовані видання, аналізуючи вплив світової економічної кризи на економіку САР, зазначають, що умовах скорочення світових вантажних перевезень два головних сирійські морські порти – Латакія та Тартус демонстрували у першій половині 2009 року зростання об’ємів перевалки відповідно на 11.5% та 7.8% у порівняні з аналогічним періодом за минулий рік. Двома портами було перевантажено 11.05 млн. тонн та 325 тис. двадцяти футових контейнерів.
Розвиток громадського транспорту в Сирії належить до числа проблем, вирішення яких потребує уважного ставлення з боку урядових структур країни. Зокрема відзначається, що прийнята у 2008 році програма поступового переводу громадського транспорту в сирійських містах на використання великих автобусів взамін мікроавтобусів наразі виконана на дві третини. Всього планується поставити на внутрішні міські маршрути 3000 нових автобусів.
За заявою Міністра транспорту САР Я. Бадра, урядові витрати на громадський транспорт становили у 2009 році 1 млрд. сир фунтів (15 млн. Євро). З початку 2009 року новими автобусами в Сирії перевезено 167 млн. пасажирів.
З метою поліпшення екологічної ситуації та боротьби з транспортним пробками Міністерство транспорту Сирії та Губернаторство Дамаску запроваджують амбіційний проект, метою якого є виведення з міста близько 10 тис. маршрутних таксі та їх заміна новими великими автобусами, які працюють на природному газу.
Згідно плану, до кінця 2011 року планується повністю звільнити Дамаск від використання мікроавтобусів у місті та здійснити їх заміну 3000 автобусами з максимальною місткістю 150 пасажирів. 1000 автобусів будуть знаходитися у державному управлінні.
Міністерство транспорту Сирії планує поетапну реалізацію проекту: перший етап – імпорт 415 китайських автобусів, наразі залишилося завезти решту 100 автобусів цієї партії. Наступний етап – імпорт 2000 автобусів що працюють на природному газу, 1000 автобусів буде імпортовано державним сектором, решта 1000 штук – приватним бізнесом.
***
Компанією Hijaz Railway Establishment (генеральний директор Махмуд Сакбані) оголошено про завершення етапу проведення техніко-економічних досліджень будівництва приміського залізничного сполучення навколо Дамаску та відновлення трамвайних ліній в Дамаску.
Наразі пропонується будівництво трьох ліній Дамаск – Сергхайя, Дамаск – Дараа, Дамаск – Катана.
На сьогодні здійснюється пошук джерел фінансування проектів.
|