Стратегічні підприємства РФ
ВАТ “Газпром” опікується питаннями щодо видобутку і транспортування газу і нафти, активно виходить на ринок генеруючих потужностей Росії шляхом придбання активів відповідних електрогенеруючих компаній. Згідно з Законом РФ “Про єдиний експортний канал” ВАТ “Газпром” є монополістом у сфері забезпечення експорту природного газу. Контрольний пакет акцій належить державі.
АТ “АК “Транснафта” – найбільша нафтотранспортна компанія, забезпечує транспортування нафти як на території РФ, так і на експорт. Планується, що у систему товариства також будуть включені й мережі нафтопродуктопроводів Росії. Контрольний пакет акцій належить державі.
ВАТ “Роснафта” – одна з найбільших державних компаній РФ, яка спеціалізується на видобутку та транспортуванні нафти. Реалізує масштабні проекти на Сахаліні та в Краснодарському краї.
ВАТ „Об’єднана авіабудівна корпорація” (ОАК) створена шляхом інтеграції провідних підприємств авіабудівної галузі Російської Федерації. На сьогоднішній день у корпорації, у т.ч. у співробітництві з українськими та іншими іноземними партнерами, ведеться робота у напрямі організації на території Росії серійного виробництва сучасних пасажирських та вантажних літаків SSJ, Ан-148, Ан-124, Ту-214, Ту-204, Іл-96.
ВАТ “Російські залізниці” – фактичний монополіст на російському ринку залізничних перевезень. Має розгалужену систему залізниці, яка дозволяє забезпечувати вантажні і пасажирські перевезення в рамках міжнародних транспортних коридорів у напрямках “Схід-Захід” та “Північ-Південь”. Контрольний пакет акцій належить державі.
ВАТ “Аерофлот” – державна авіаційна компанія, яка є найбільшим авіаперевізником (пасажирські та вантажні перевезення) як на території Росії, так і у напрямку іноземних країн.
ВАТ „Науково-виробниче об’єднання „Молния” працює над розробкою пілотованого космічного корабля багаторазового використання.
ВАТ „Ракетно-космічна корпорація „Енергія” ім. С.П.Корольова бере участь у Програмі створення та забезпечення функціонування Міжнародної космічної станції та у міжнародній програмі „Морський старт”.
ВАТ “Атомний енергопромисловий комплекс” включає підприємства цивільної частини атомної галузі Росії та об'єднує всі технологічні процеси в атомному енергопромисловому комплексі, зокрема видобуток урану і фабрикація палива, виробництво електроенергії, а також будівництво АЕС в Росії та за кордоном, атомне машинобудування, проектні та наукові організації.
ХК „Металоінвест” (Лебединський та Михайлівський гірничо-збагачувальні комбінати, Оскольський електрометалургійний комбінат, завод „Уральська сталь” та інші компанії), основні власники – А.Усманов, А.Скоч, В.Анісімов;
ОК „РУСАЛ” (ВАТ „Руський Алюміній”, ВАТ „Сибірсько-Уральська алюмінієва компанія”, швейцарська гірничо-видобувна компанія „Гленкор Інтернешнл”, яким загалом належать 15 алюмінієвих заводів, 12 підприємств з виробництва глинозему, 7 підприємств з видобування бокситів, 3 фольгопрокатних та 2 катодних заводи, розташовані у 19 країнах), основні власники – О.Дерипаска , В.Вексельберг, М.Прохоров);
ВАТ „ГМК „Норильський нікель” у складі Заполярного філіалу (7 рудників на Таймирському півострові, Талнахська і Норильська збагачувальні фабрики, Надєждінський металургійний завод та ін.), ВАТ „Кольська гірничо-металургійна компанія (3 рудники на Кольському півострові, збагачувальна фабрика поблизу с.Заполярного, рафіновочний завод в м.Мончегорську), а також гірничо-видобувних та переробних активів в Австралії, Ботсвані, Фінляндії, США та ПАР, основні власники – В.Потанін і М.Прохоров;
ВАТ „Євраз Груп” (Нижньотагільський, Західносибірський, Новокузнецький металургійні комбінати, Високогорський та Качканарський гірничо-збагачувальні комбінати, Південний гірничо-збагачувальний комбінат та гірничо-збагачувальний комбінат „Суха балка” в Україні, металургійні заводи „Паліні і Бертолі” в Італії, „Вітковіце Стіл” в Чехії, Дніпропетровський металургійний завод ім. Петровського в Україні, металургійні заводи „Орегон Стіл Міллз” та „Клеймонт Стіл” в США, коксохімічні заводи „Баглейкокс”, „Дніпрококс” та Дніпродзержинський коксохімічний завод в Україні, Находкинський морський порт та інші підприємства), основні власники – Р.Абрамович, О.Фролов, О.Абрамов;
ВАТ „Новолипецький металургійний комбінат” (Новолипецький металургійний комбінат, Стойленський гірничо-збагачувальний комбінат, сталепрокатний завод „ДанСтіл” в Данії), основний власник – В.Лісін;
ВАТ „Северсталь”(Череповецький металургійний комбінат, Оленегорський гірничо-збагачувальний комбінат, металургійні заводи „Луччіні” в Італії та Франції, а також заводи в США), основний власник – О. Мордашов.
ВАТ „ВСМПО-Авісма” – світовий монополіст у галузі виробництва титану, основний власник – ФДУП „Рособоронекспорт” та вищий менеджмент компанії;
АК „Алроса” – один з провідних світових постачальників діамантів, основні власники – Фонд державного майна РФ та Міністерство з управління держмайном Якутії.
Об’єднана суднобудівна корпорація у складі: ВАТ „Західний центр суднобудування” (ФДУП „Адміралтейські верфі”, ВАТ „Виборзький суднобудівний завод”, ВАТ „Балтійський завод”, ВАТ „Суднобудівний завод „Північна верф”, ВАТ „Завод „Красне Сормово” та ін.), ВАТ „Північний центр суднобудування” (ВАТ „Центр суднобудування ВО „Північне машинобудівне підприємство”, ВАТ „Конструкторське бюро „Рубін-Північ”, ВАТ „Центр судноремонту „Машинобудівне підприємство „Зірочка”, ФДУП „Північний рейд”, ВАТ „Московський суднобудівний і судноремонтний завод”, ФДУП „176-й судноремонтний завод Міноборони РФ”, активи на Каспії та Чорному морі тощо),
ВАТ „Далекосхідний суднобудівний і судноремонтний центр” (ФДУП „Далекосхідний завод „Зірка” та ін.), основний власник – держава.
ЗАТ „Трансмашхолдинг” (ТОВ „ВК „Новочеркаський електровозобудівний завод”, ВАТ „Коломенський завод”, ВАТ „Метровагонмаш”, ЗАТ „Управляюча компанія „Брянський машинобудівний завод”, ВАТ „Тверський вагонобудівний завод”, ВАТ „Деміховський машзавод” та ін.), основні власники – ВАТ „РЖД”, І.Махмудов, А.Токарєв;
ФДУП „ВО „Уралвагонзавод”, повністю належить державі;
ВАТ „Сінара – транспортні машини” (ВАТ „Уральський завод залізничного машинобудування”, ВАТ „Людиновський тепловозобудівний завод”), основний власник – Д.Пумпянський.
ВАТ „ГАЗ” (ТОВ „Автомобільний завод ГАЗ”, ТОВ „Павловський автобус”, ВАТ „Голіцинський автобусний завод”, ВАТ „Автомобільний завод „Урал”, ВАТ „Канашський автоагрегатний завод”, ВАТ „Саранський завод самоскидів”, ВАТ „Ярославський завод дизельної апаратури”, ВАТ „Автодизель”, ТОВ „Лікинський автобус”, ТОВ „КавЗ”, ТОВ „Ярославський завод паливної апаратури”, ВАТ „Брянский арсенал”, ВАТ „Заволзький завод гусеничних тягачів”, ВАТ „Арзамаський машинобудівний завод”, ВАТ „ХК „Барнаултрансмаш” тощо), основний власник – О.Дерипаска;
ВАТ „АвтоВАЗ”, основні власники – ФДУП „Рособоронекспорт” (25%+ 1 акція) та французька компанія „Рено” (25%+ 1 акція);
ВАТ „КАМАЗ” разом з ВАТ „КАМАЗ-Металургія”, ВАТ „Нєфтєкамський автозавод”, Ват „Автопричіп-КАМАЗ”, ВАТ „Камський пресово-рамний завод”, ВАТ „КАМАЗінструментспецмаш” тощо.
ВАТ «Силові машини» - підприємство є російським лідером з виробництва парових, газових і гідравлічних турбін для електроенергетики, а також турбо- і гідрогенераторів.
ВАТ «Енерго-Машинобудівельний Альянс» - одна з найбільших російських компаній у сфері енергетичного машинобудування, яка спеціалізується на інжинірингу і комплексному постачанні котельного обладнання для теплових станцій. Головною виробничою площадкою компанії є Таганрозький котелобудівний завод «Красний котельщик» (найбільший у РФ виробник парових котлів, котельного і водопідготовчого обладнання).
ВАТ «Об'єднані машинобудівні заводи» - компанія-лідер важкого машинобудування РФ. Спеціалізується на інжинірингу, виробництві, продажу і сервісному обслуговуванні обладнання і машин для атомної, нафтогазохімічної, гірської промисловості, а також виробництві спеціальних сталей.
ВАТ «Сатурн» - один з провідних російських виробників авіадвигунів, а також газових турбін потужністю 110 МВт. Наразі підприємством спільно з Уфимським моторобудівним виробничім об’єднанням створюється двигун “117С” покоління “4++” для винищувача Су-35. |