(за даними австрійської преси)
Автовиробників Східної Європи чекають важкі часи
Автомобільна промисловість країн Східної Європи, де переважно виробляться машини малого класу для країн Західної Європи, зазнала лише незначного впливу фінансової кризи у 2009 році. Обсяги виробництва автомобілів в Польщі, наприклад, зменшились лише на 9 %, а в Чехії, навпаки, зросли на 4 % (за рахунок відкриття у 2009 р. нового заводу Hyundai). Лише Росію, Україну та Угорщину криза зачепила значно відчутніше – виробництво легкових авто в цих країнах скоротилось відповідно на 67 %, 78 % та 23 %.
Експерти попереджають, що криза ще торкнеться і решти країн Східної Європи.
Головним стимулом розвитку автомобільної промисловості в цьому регіоні слугувало повсюдне запровадження так званих "екологічних премій" у 2009 році. У 2010 р. ефект від цих премій вже втратить силу, і штучно створений попит почне різко спадати. Крім того, рівень заробітних плат у східноєвропейських країнах поступово зростає, що робить розміщення виробництва в них менш вигідним.
Однак, у разі проведення автомобільними компаніями вірної політики, Східна Європа й надалі залишатиметься важливим гравцем на автомобільному ринку, насамперед за рахунок виробництва дешевих машин малого класу.
Wirtschaftsblatt, 25.01.2010
Австрійським банкам загрожують великі втрати
Останнім часом австрійські банки з особливою увагою спостерігають за подіями в Іспанії, Португалії та Греції. У зв‘язку з великим зовнішнім боргом цих країн, вони наразі знаходяться на порозі дефолту. У разі банкрутства цих країн, банки Австрії можуть чекати втрати розміром до 13,2 млрд. євро.
Wirtschaftsblatt, 14.02.2010
"Дженерал Моторс" шукає підтримки
Задля порятунку своєї європейської марки "Опель", концерн "Дженерал Моторс" звернувся до уряду Австрії з проханням про фінансову підтримку. Мова йде виключно про отримання федеральних гарантій для підтримки заводу "Дженерал Моторс" в м. Асперн.
В цілому, в рамках фінансового "оздоровлення" відділення "Опель", концерн сподівається отримати державні фінансові гарантії від урядів Великобританії, Польщі, Іспанії та Австрії на суму до 1,2 млрд. євро.
Wirtschaftsblatt, 14.02.2010 |