Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Державна підтримка
українського експорту
Укр | Eng | Рус
Чехія
Перелік країн
Контакти диппредставництв
Довідка про країну
Економічне співробітництво

Огляд економіки

Торговельно-економічні відносини

Торговельні обмеження

Кон’юнктура ринків
Товарообіг з Україною

Дані країни перебування

Дані Держкомстату

Торгівля послугами

Правові питання

Угоди з Україною

Законодавство країни перебування

Міжурядова комісія

Про МК та її склад

Пошук партнера

Комерційні пропозиції від фірм в країні перебування

Торги/тендери в країні перебування

Міжнародні бізнес-події

Інвестиційне співробітництво

Аналіз інвестиційного співробітництва

Галузеві об’єднання
Корисні посилання
Відгуки про Портал
Миколаївська обласна державна адміністрація
«Вважаємо, що сайт є зручним та інформаційно корисним для підприємств, які здійснюють зовнішню торгівлю, державних установ та інших користувачів»

Украинские нефтепродукты
Щодо змін у податковому законодавстві Чеської Республіки (станом на 01.01.2010)  
Параметри: Законодавство у сфері ЗЕД

Щодо змін у податковому законодавстві Чеської Республіки (станом на 01.01. 2010)

З 1 січня 2010 року, згідно із прийнятим Законом ЧР № 362/2009 Зб. "Щодо внесення змін до окремих законів Чеської Республіки у зв'язку з підготовкою проекту Закону ЧР "Про Державний бюджет Чеської Республіки на 2010 рік", з метою збільшення надходжень до державного бюджету (на суму майже 10 млрд. чес. крон), запроваджено в дію зміни до Закону ЧР 235/2004 Зб. «Про податок на додану вартість».
 
Закон ЧР «Про податок на додану вартість» набув чинності 1 травня 2004 року (з дня вступу Чеської Республіки до Євросоюзу).
 
Відповідно до цього Закону, предметом оподаткування є:
  • постачання товарів і надання послуг за плату
  • отримання товарів і послуг з імпорту, включаючи постачання та надання послуг з країн Євросоюзу
  • перехід права власності на нерухоме майно
Новою редакцією Закону «Про податок на додану вартість», на виконання директив Європейського Союзу, врегульовано питання та визначено порядок повернення ПДВ суб’єктам підприємницької діяльності, які надають послуги на території країн ЄС.
 
Платниками податку на додану вартість є юридичні і фізичні особи, які самостійно здійснюють підприємницьку діяльність, якщо їх річний прибуток перевищив 1 млн. чес. крон (приблизно 40 тис. євро). 
 
В Чеській Республіці до 01.01.2010 р. діяли дві ставки ПДВ: ставка у розмірі 19%, яка називається основною або базовою ставкою, і понижена ставка у розмірі 9%. Більшість товарів і послуг відносяться до базової ставки податку. Понижена ставка ПДВ розповсюджується на обмежений асортимент товарів і послуг: продовольчі товари; фармацевтичні продукція; вироби, які використовуються у сфері охорони здоров'я; газети та книги; окремі екологічні вироби; а також на розрахунки, пов'язані з культурними заходами, будівництвом і реконструкцією житлових об'єктів; готельними послугами; послуги лікарської допомоги та соціальне обслуговування, що надаються благодійними організаціями.
 
З початку поточного року в Чеській Республіці введені нові ставки податку на додану вартість:
  • 20% - основна ставка ПДВ
  • 10% - знижена ставка ПДВ
У грудні 2009 року чеський Парламент прийняв поправки до Закону ЧР № 338/1992 (§6, §11) Зб. "Про податок на нерухомість" у редакції Закону № 186/2006 Зб., які набули чинності 01.01.2010 року.
 
Відповідно до Закону предметом оподаткування є:
  • земельні ділянки
  • будівлі та споруди
Податок з земельних ділянок
 
Податок розповсюджується на земельні ділянки, які розташовані на території Чеської Республіки та зареєстровані у кадастрі нерухомості. Не підлягають оподаткуванню земельні ділянки, що знаходяться під забудовою; земельні ділянки під деякими видами лісів; поверхні водоймищ і ділянки, призначенні для оборони держави.
 
Платником податку є власник землі. Якщо власників землі більше одного, то вони несуть спільну відповідальність. Закон передбачає обставини, коли платником податків може бути не власник, а інша особа (Земельний фонд ЧР, Фонд державного майна ЧР, Управління державними матеріальними ресурсами, орендар або користувач ділянкою).  
 
Звільнення від податку на земельні ділянки розповсюджується на: 
  • земельні ділянки держави і населених пунктів;
  • земельні ділянки, що створюють функціональне ціле з будівлями церков та релігійних общин;
  • земельні ділянки зі спорудами, що належать учбовим закладам, музеям, галереям, бібліотекам, державним архівам, медичним закладам та об'єктам соціального обслуговування.
Від податку також звільнені земельні ділянки під забудовою, що служать виключно для поліпшення стану навколишнього середовища, а також парки та ігрові майданчики.
 
Розрахункова база податку на земельні ділянки
 
Для сільськогосподарських угідь базою для нарахування податку є розрахункова вартість земельної ділянки, яка визначається шляхом помноження площі земельної ділянки на середню кадастрову ціну квадратного метра землі, встановлену у переліку земельного кадастру ЧР. 
 
У Законі ЧР, який набув чинності, прийнято зміни, які не передбачають збільшення податків для орних земель, хмелю, виноградників, городів і фруктових садів (податок залишився на рівні 0,75%), а також для лугів і пасовищ (сума складає 0,25% від розрахункової вартості земельної ділянки).
 
Для господарських лісів і ставків з інтенсивними промисловим риболовством, вартість встановлюється спеціальними розпорядженнями.
 
Розрахунковою базою податку для інших земельних ділянок є площа землі, помножена на ставку податку. Для земельних ділянок, які знаходяться під забудовою (дома, подвір'я), ставка податку за 1 м.кв. збільшена з 0,1 чес. крони до 0,2 чес. крони; для земельних ділянок, призначених під забудову збільшена з 1 чес. крони за 1 м.кв. до 2 чес. крон; для інших з 0,10 чес. крон за 1 м.кв. до 0,2 чес. крон.
 
Для земельних ділянок, призначених під забудову, розмір податку залежить від місця її розташування. Якщо земельна ділянка знаходиться в населеному пункті з кількістю жителів до 300 осіб, то застосовується понижений коефіцієнт 0,3; якщо до 1000 чол. – 1,0; у містах з населенням понад 50 тис. осіб – 3,5; у м. Прага – 4,5. Органи місцевого самоврядування мають повноваження змінювати коефіцієнт нарахування податку. Для м.Прага коефіцієнт не може бути більше 5,0.
 
Податок на будівлі
 
Розповсюджується на будівлі, які згідно з актом приймання, введені або підлягають введенню в експлуатацію на підставі кадастру незавершеного будівництва. Податок розповсюджується також на квартири і нежитлові приміщення, зареєстровані у кадастрі нерухомості.
 
Не підлягають оподаткуванню гідротехнічні споруди, будівлі, які використовуються у сфері громадського транспорту, комунального господарства, розподілу енергії.
 
Згідно із Законом, від податку звільняються споруди, що знаходяться у власності держави, органів місцевого самоврядування, (школи, музеї, галереї, бібліотеки, державні архіви, медичні заклади, об'єкти соціального призначення), а також церкви. Тимчасове звільнення від податку розповсюджується на об'єкти, які були пошкоджені в наслідок природних катастроф; житлові будинки після реституції; нові споруди житлових будинків і квартир; пам'ятники культури; будинки після заміни на енергозберігаючі системи опалювання і т.д. Платником податків є переважно власник будинку, квартири або нежитлових приміщень, в окремих випадках – орендар.
 
Розрахунковою базою оподаткування є зовнішній контур забудованої площі надземної частини будови (у м.кв.). Для квартир розрахунковою базою є загальна площа квартири, помножена на коефіцієнт 1,2. Основна податкова ставка у квартир складає 1 крон/м.кв., помножена на коефіцієнт, який враховує кількість мешканців у населеному пункті, який може бути підвищений, або зменшений органами місцевого самоврядування.
 
Аналогічний порядок діє й у розрахунку бази для будівель. Ставки податку збільшуються на коефіцієнти, встановлені з урахуванням кількості населення, які є такими ж, як і для земельних ділянок. Органи місцевого самоврядування можуть використовувати коефіцієнт 1.5, на який підвищується ставка податку. Мова йде про будівлі для відпочинку, гаражі і споруди, призначені для підприємницької діяльності.
 
Для будівель (приватних будинків), які використовуються для постійного проживання, ставка податку збільшилася з 1 чес. крони/м.кв. до 2 чес.крон/м.кв. При цьому враховується вся площа забудови. Для подвір'я діє аналогічна ставка, якщо площа перевищує 16 м.кв.
 
Для будівель, які використовуються для заміського відпочинку, включаючи сімейні будинки, ставка податку збільшилася з 3 крон/м.кв. до 6 крон/м. кв.; для подвір'я, за винятком гаража, з 1 чес. крон/м. кв. до 2 крон/м. кв.
 
Для гаражів, що стоять окремо від будинку, діяла ставка у розмірі 4 чес. крон/м. кв., наразі встановлено 8 чес. крон/м. кв.
 
Для споруд, які використовуються з метою підприємництва, ставка податку складала:
  • для лісового, водного і сільгоспвиробництва – 1 чес. крон/м. кв. (встановлено – 2 чес. крон/м. кв.)
  • для промислового, будівельного, енергетичного виробництва – збільшена з 5  до 10 чес. крон/м. кв.
  • для інших видів підприємницької діяльності – залишилася на рівні 10 чес. крон/м. кв.
Якщо будівля має декілька поверхів, то починаючи з другого поверху податкова ставка збільшується на 0,75 чес. крон/м.кв. за кожен наступний поверх, якщо їх площа перевищує перший поверх не менше, чим на дві третини.
 
Періодом оподаткування нерухомості є календарний рік. Оплата податку проводиться двічі на рік у рівних частках: до 30 серпня та до 30 листопада.
 
Щодо антикорупційних заходів в ЧР
 
За наявною інформацією, 11 січня 2010 року на засіданні Уряду ЧР було схвалено пакет антикорупційних заходів, запропонований Міністром внутрішніх справ Чехії М.Пеціною. За ствердженням чеського Міністра, корупція вважається надзвичайно небезпечною хворобою суспільства ЧР і є безпосередньо пов’язаною з усіма видами організованого злочину та злочинами в економічній сфері.
 
Пакет антикорупційних заходів буде найближчим часом передано на розгляд Палати депутатів Парламенту ЧР. Однак очікується, що депутати від Громадянської демократичної партії та щойно створеної партії "ТОР – 09", які є прихильниками ліберально-консервативної ідеології, голосуватимуть проти його схвалення. На переконання представників цих партій, запропонований Урядом пакет заходів на практиці може призвести до порушення прав та свобод громадян.
 
Найбільшу критику викликала пропозиція запровадити інститут так званого "антикорупційного агента", який може провокувати пропозицію хабара. Інша суперечлива пропозиція – можливість запровадження інституту так званого «коронного свідка», що за певних обставин гарантував би безкарність тій особі, яка в рамках розслідування організованого злочину допоможе правоохоронним органам довести провину колишніх «подільників».
 
Пакет антикорупційних заходів передбачає також розширення статей кримінальних злочинів, під час розкриття яких можна використовувати прослуховування поліцейськими телефонних розмов.
Подібна інформація про інші країни  
Австрія Азербайджан Алжир Аргентина Бельгія Білорусь Болгарія Боснія і Герцеговина Бразилія Великобританія В`єтнам Гвінея Греція Грузія Естонія Єгипет ЄС Ізраїль Індія Індонезія Ірак Іран Іспанія Італія Йорданія Казахстан Канада Киргизстан Китай Куба Кувейт Латвія Литва Ліван Лівія Македонія Малайзія Марокко Мексика Молдова Нідерланди Німеччина ОАЕ Пакистан ПАР Південна Корея Польща Португалія Росiя Румунія Саудівська Аравія Сербія Сирія Словаччина Словенія США Таджикистан Туреччина Туркменістан Угорщина Узбекистан Україна Фінляндія Франція Хорватія Чехія Чорногорія Швейцарія Швеція Японія
Інші документи по цій країні  
Будівництво Валюта Довідкова інформація Економічне співробітництво Економічні новини Енергоносії Законодавство у сфері ЗЕД Захист внутрішнього ринку ЗЕД Інвестиції Інше машинобудування Кон’юнктура ринків Макроекономічні показники Митно-тарифне регулювання Міжурядова комісія Населення Національна символіка Нетарифне регулювання Святкові дні Страхування Товари агропромислового комплексу Товари фармацевтичної промисловості Товари чорної металургії Транспорт Транспортно-експедиційні послуги Фінансові послуги

 
Підписка на оновлення  

Українські експортери
ДИСКАВЕРИ БУРОВОЕ ОБОРУДОВАНИЕ (УКРАИНА), ООО
ул. Яворницкого, 41, г. Стрий, Львовская обл.
НЕПТУН, ООО
3-ий пер. Шевченка, 3, с. Б. Дальник, Беляевский район, Одесская область
КРАСОТА И ЗДОРОВЬЕ, ООО
ул. Сомовская, 12 Б, Харьков
КРИСТАЛЛ, ВИННИЦКИЙ ЗАВОД, ДП
ул. 600-летия, 21, г. Винница
Експортоспроможна продукція
KSG АGRO, ХОЛДИНГ
Туши и полутуши свиные

ТЕХНОТОН-ЛУГАНСК, ООО
Нить полипропиленовая мультифиламентная

КАЛИБР, ООО
Болты

Комерційні пропозиції
ФАРМАЦЕВТИЧНА КОМПАНІЯ "БАЄР АФЛАК"
Компанія зацікавлена в реалізації фармацевтичної прощукції в Україні

DOMESTAV, LTD.
Компанія зацікавлена в експорті ламелей для каркасу ліжка зі смереки, ялини, сосни, тополі або вільхи. ...

MIVINA S.R.O.
MIVINA s.r.o. зацікавлена в поставках з України: сантехніки, керамічної плитки, покрівельних матеріалів, ...

Тендери за кордоном
Бововняний очіс
Security Paper Mill India

Відбор компаній для проведення незалежних сертифікації та інспектування прибережних проектів
Oil and Natural Gas Corporation Ltd.

Аукціон на право користування надрами родовища кам'яного вугілля "Ташкумирське"
Держкомітет промисловості, енергетики та надрокористування Киргизької республіки