Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Державна підтримка
українського експорту
Укр | Eng | Рус
Швейцарія
Перелік країн
Контакти диппредставництв
Довідка про країну
Економічне співробітництво

Огляд економіки

Торговельно-економічні відносини

Торговельні обмеження

Кон’юнктура ринків
Товарообіг з Україною

Дані країни перебування

Дані Держкомстату

Торгівля послугами

Правові питання

Угоди з Україною

Законодавство країни перебування

Міжурядова комісія

Про МК та її склад

Пошук партнера

Комерційні пропозиції від фірм в країні перебування

Торги/тендери в країні перебування

Міжнародні бізнес-події

Інвестиційне співробітництво

Аналіз інвестиційного співробітництва

Галузеві об’єднання
Корисні посилання
Відгуки про Портал
Полтавська обласна державна адміністрація
«Структура сайту влаштовує, інформація доступна для зацікавлених користувачів, функціональні можливості сайту відповідають потребам»

Украинские нефтепродукты
Огляд економіки Швейцарії (2008 р.)  
Параметри: Макроекономічні показники


Огляд економіки Швейцарії

ВВП:
2007р. 475 млрд.шв.фр. 9 місяців 2008 р. 354 млрд.шв.фр
Темпи росту ВВП
2008р.(прогноз) – 1.8% 2009 (прогноз) – (мінус) 0,8%
Державний бюджет
2007р. Доходи – 56,011 млрд.шв.фр. Видатки – 55 107 млрд.шв.фр.
Рівень інфляції
2007р.- 0.7% 2008р. 1.5%
Рівень безробіття
2007р. - 2.6%, 2008р. -2.7%
Прямі інвестиції закордон
9 місяців 2007р – 658 673млн.шв.фр. 9 місяців. 2008р. 669 257
млн.шв.фр.
Іноземні інвестиції у країну
2006р. – 323 млрд.шв.фр.    2007р. – 379. млрд.шв.фр.
 
Швейцарія - високорозвинена індустріальна країна з інтенсивним сільським господарством.
 
Працездатне населення - близько 4 млн.чол., з яких приблизно 72% працюють у сфері обслуговування, торгівлі, управління, освіти; 24% - в промисловості та будівництві; 4% - в первинному секторі.
 
Темпи економічного зростання швейцарської економіки за 2007 р. становили 3,1%. Таких результатів було досягнуто в першу чергу завдяки високим темпам росту у фінансовому секторі, транспорті та позитивній динаміці експорту. Протягом року важливою сферою уваги Уряду була соціально-економічна ситуація в країні, де четвертий рік поспіль спостерігалися позитивні тенденції, при цьому, незважаючи на стале економічне зростання, Уряд продовжував приділяти важливу увагу реалізації заходів, спрямованих на економію бюджетних коштів та збалансування видатків та доходів держави.
 
В першій половині 2008 року спостерігається значене зниження темпів економічного зростання. Національний Банк Швейцарії, зменшив прогноз зростання економіки до рівня 1,5% (3,1% у 2007%). В той же час продовжує зростати показник інфляції, який у в липні місяці склав 3,1% річних, в той час як у червні цей показник становив 2,9%. Вищий показник – 3,4% було зафіксовано востаннє в жовтні 2003р.
 
Фінансовий сектор, попри багатомільярдні списання збитків провідними банками «UBS» та «Credit Suisse», залишається досить успішним, значні кошти з усього світу продовжують надходити в швейцарські банківські установи.
 
Спеціалісти відзначають значний розвиток туристичної галузі (2% на рік), зокрема, за рахунок проведення в червні ц.р. чемпіонату Європи з футболу.
 
Федеральна Рада затвердила програму економічного зростання на 2008-2011 рр. Першочерговою метою програми є зниження високих цін, покращення умов підприємницької діяльності, збільшення ВВП до 10%. Важливою складовою у досягненні поставленої мети є стимулювання конкуренції. Передбачається, що Швейцарія відкриє ще більше свій ринок для іноземних товарів, в обмін на такі ж дії партнерів, зокрема, ЄС.
 
В зовнішньоекономічному плані поточний рік визначається домінантою розвитку відносин Швейцарії з Європейським Союзом. Значною мірою це стосується сільського господарства. Протягом звітного періоду сторонами було досягнуто нових домовленостей щодо регулювання субсидіювання експорту, що має бути спів мірним з ввізним митом. У першій половині 2008 року значна увага приділена співпраці з Індією, Японією, Індонезією Мексикою, Росією, ПАР. З Туркменістаном було укладено угоду про захист інвестицій.
 
За результатами першого півріччя 2008 року експорт Швейцарії склав 197,29млрд. шв. франків, що на 7,5% більше ніж за аналогічний період 2007 року, імпорт склав 95,126 млрд. шв. що на 4,7% більше ніж за аналогічний період 2007 року. Експорт зріс у 1,5 рази більше ніж імпорт, це зумовило зростання позитивного сальдо зовнішньої торгівлі товарами, що за перші 6 місяців 2008 року склало 9,7 млрд. шв. франків.
 
Спостерігається позитивна динаміка на ринку праці. Загальна кількість робочих місць в секторі промисловості та послуг на станом на 1 січня 2008 склала 4412 млн., що на 108 000 (2.5%) більше по відношенню до аналогічного показника минулого року (приріст в промисловому секторі склав - 27 000, у сфері послуг 73 000, в первинному секторі 9000).
 
У липні 2008 р. кількість офіційно зареєстрованих безробітних скоротилася до рівня 2,3% (на 8,3% менше ніж у липні 2007 р.). В тому числі на 12% порівняно з аналогічними періодом минулого року зменшився показник безробіття серед молоді (до 24 років). Ця група залишається найбільш вразливою на ринку праці.
 
Швейцарський союз профспілок (SGB – Schweizerisches Gewerkschaftsbund) розпочав кампанію з вимогою встановити в Швейцарії мінімальну зарплату на рівні 3.500 франків на місяць або, відповідно, 20 франків на годину. Для людей з освітою SGB вимагає мінімальної зарплати у 4.500 франків в місяць.
 
Метою цих вимог є „адаптація рівня зарплат до умов сьогодення”. SGB посилається на прожитковий мінімум особи у 3.560 франків. За даними Союзу профспілок, які наводить NZZ , близько 200.000 людей у Швейцарії працюють на зарплату, що знаходиться за офіційною межею бідності. 11% працюючих у Швейцарії отримують зарплату нижчу, ніж 3.500 франків в місяць.
 
У квітні 2008р. Федеральний Фінансовий Департамент подав на затвердження Федеральною Радою (уряд) проект постанови про підвищення заробітної плати державним службовцям з наступного року на 2-5% в залежності від категорії. Мотивом для такого кроку ФФД послужили результати ряду досліджень, згідно з якими зарплати працівників федеральних органів влади - навіть після підвищення на 1% з 1 липня ц.р. - і надалі залишатимуться неконкурентноспроможними у порівнянні з приватним сектором.
 
В 2007 році Швейцарія продовжувала зберігати за собою репутацію „податкового раю” для підприємців, уступаючи по цьому показнику в Європі лише Ірландії. Сумарне оподаткування компаній, зареєстрованих на швейцарському ринку, складало 29,1%. В світовому «табелі рангів» Швейцарія займає 24-е місце в списку країн, найбільш привабливих для іноземних компаній з точки зору податкових пільг. По структурі оподаткування Швейцарія вийшла лише на 68-е місце в світі, оскільки податкові декларації заповняються по 24 окремим позиціям. В 2008 році зростання прибутку для швейцарського банківського сектора буде в межах 3-7%.
 
За останніми висновками спеціалістів, підтверджується тенденція на уповільнення росту швейцарської економіки в наступні роки. Показник внутрішнього валового продукту зросте до 1,9% в 2008 році в порівнянні з 2,9% в 2007 році.
 
Протягом року Уряд забезпечував зростання фінансування видатків на наукові розробки та підготовку кадрів, проводив заходи по зменшенню податкового тиску, зокрема в площині оподаткування сімей та підприємств, а також спрощення механізму підрахунку та стягнення податків. В плані охорони навколишнього середовища Урядом було розроблено програму, згідно з якою передбачається введення в 2009 році податку на викиди СО2 та скорочення удвоє викидів СО2 та інших органічних складових забруднювачів. З метою запобіганню очікуваного в майбутньому „енергетичного голоду” Урядом була прийнята програма щодо переорієнтації енергетичної політики країни на період до 2035 року. Передбачається, що стратегія нової енергетичної політики країни базуватиметься на 3 основних елементах: енергетична ефективність/заощадливе використання енергії/, відновлювальні види енергії та будівництво великих теплових електростанцій. Як перехідне вирішення енергетичної проблеми, Уряд вбачає будівництво теплових газових електростанцій із комбінованим циклом, які повинні повністю компенсувати свої викиди СО2, а діючі ядерні електростанції мають бути заміщені або добудовані новими реакторами.
 
В 2008 році Швейцарія продовжує розпочате здійснення реформування сфери зовнішньої торгівлі. Так, з 2008 р. Швейцарський Офіс з зовнішньоторговельного розвитку (OSEC) приєднає до себе три агентства, які опікуються питаннями імпорту, інвестицій та іноземних підприємств на території Конфедерації. В результаті – реформований OSEC займатиметься всім комплексом питань зовнішньоекономічної діяльності, в т.ч. за сприяння швейцарським дипломатичним представництвам закордоном. Високий рівень уваги, який приділяється швейцарською владою у справі просування експорту: на це питання в 2008 році з федерального бюджету виділено 17 млн. шв.фр. При цьому, на питання імпорту – 6 млн. шв.фр., просування іміджу економічного центру („бізнесленд”) – 3,4 млн. шв.фр., просування інвестицій - 1,5 млн. шв.фр. Особливо слід відзначити, що у своїй діяльності OSEC буде тісніше співпрацювати з кантонами країни.
 
В 2007 році в контексті реформування сільськогосподарського сектору економіки депутати парламенту прийняли новий закон, згідно з яким на період 2008 -2011 рр. виділяється 13, 65 млрд. франків, однак запровадження реформ планується здійснювати в достатньо повільному темпі.
 
Важлива увага продовжувала приділятися Урядом заходам, спрямованим на економію бюджетних коштів та збалансування видатків та доходів держави. Федеральною Радою схвалено та введення в дію з початку 2006 року Програми розвантаження - 2004, якою передбачається зменшення навантаження на бюджет у 2006 році на суму 1,1 млрд. франків, у 2007 та 2008 роках – на майже по 2 млрд. франків щороку.
 
Експерти відзначають, що, на відміну від країн-сусідів - членів ЄС, швейцарська кон’юнктура має більш позитивні тенденції в прогностичному плані, що дозволяє очікувати протягом найближчих років стабільних темпів економічного зростання, чому сприяє також наявність сприятливої монетарної політики. Однак нагальними питаннями які потребують вирішення є збільшення внутрішніх інвестицій, стимулювання внутрішнього попиту та подальше зменшення безробіття.
 
Враховуючи значний експортний потенціал та високий ступінь інтеграції з країнами-сусідами, основні ризики для швейцарської економіки знаходяться за географічними межами країни.
 
В кінці 2006 року було оголошено про плани Уряду щодо санації державного бюджету. Програма дій розрахована на період до 2015 року та має за мету суттєву корекцію бюджетної політики з метою синхронізації видатків з темпами економічного зростання та поступового їх скорочення (на сьогоднішній день заплановані темпи приросту розміру державного бюджету складають близько 4.7% в річному еквіваленті, в той час як прогностичні темпи економічного росту до 2015 оцінюються на рівні 1.5% річних та очікувана інфляція на рівні 1.5% в рік. Враховуючи, що запланований на 2008 р. розмір державного бюджету складає - 58 млрд.шв.фр., при відсутності радикальних заходів його розмір у 2015р. складе - 77.3 млрд.шв.фр.). Об’єм запланованих скорочень планується на рівні 8.5 млрд.шв.фр. (таким чином при дотриманні 3% темпу росту бюджетних показників у 2015 р. розмір бюджету складе 68.7 млрд.шв.фр.).
 
Необхідність запровадження таких жорстких заходів в першу чергу пов’язана з демографічною ситуацією в країні. За прогнозами експертів до 2015 року додаткові видатки пов’язані з проблемою старіння нації зростуть на 13 млрд.шв.фр. Таким чином презентована програма дій призведе до скороченні бюджету приблизно на 10% і у випадку її схвалення буде реалізовуватися поетапно. Передбачається, що розмір бюджетних видатків щорічно скорочуватиметься на 1 млрд. шв.фр.
 
Варто окремо відзначити швидке запровадження новітніх технологій, зокрема, у роботі зі зверненнями фізичних та юридичних осіб на всіх рівнях . Більшість опитаних на замовлення Державного секретаріату економіки Швейцарії осіб визнали роботу з державними органами через інтернет ефективнішою ніж за допомогою телефону чи особистого контакту.
Подібна інформація про інші країни  
Австрія Азербайджан Алжир Аргентина Бельгія Білорусь Бразилія Великобританія Греція Грузія Естонія Єгипет ЄС Ізраїль Індія Ірак Іспанія Італія Йорданія Казахстан Канада Киргизстан Китай Кувейт Латвія Литва Ліван Лівія Македонія Малайзія Марокко Мексика Молдова Нідерланди Німеччина ОАЕ Південна Корея Польща Росiя Румунія Саудівська Аравія Сербія Сирія Сінгапур Словаччина Словенія США Таджикистан Туреччина Угорщина Узбекистан Україна Фінляндія Франція Хорватія Чехія Чорногорія Швеція Японія
Інші документи по цій країні  
Валюта Географічне розташування Державний устрій Довідкова інформація Економічне співробітництво Законодавство у сфері ЗЕД ЗЕД Інвестиції Інформаційно-аналітичні послуги Інші послуги Консалтингові послуги Кон’юнктура ринків Макроекономічні показники Міжурядова комісія Населення Національна символіка Нетарифне регулювання Святкові дні Страхування Товари агропромислового комплексу Товари легкої промисловості Транспортно-експедиційні послуги Туризм Фінансові послуги

 
Підписка на оновлення  

Українські експортери
ДИСКАВЕРИ БУРОВОЕ ОБОРУДОВАНИЕ (УКРАИНА), ООО
ул. Яворницкого, 41, г. Стрий, Львовская обл.
НЕПТУН, ООО
3-ий пер. Шевченка, 3, с. Б. Дальник, Беляевский район, Одесская область
КРАСОТА И ЗДОРОВЬЕ, ООО
ул. Сомовская, 12 Б, Харьков
КРИСТАЛЛ, ВИННИЦКИЙ ЗАВОД, ДП
ул. 600-летия, 21, г. Винница
Експортоспроможна продукція
KSG АGRO, ХОЛДИНГ
Туши и полутуши свиные

ТЕХНОТОН-ЛУГАНСК, ООО
Нить полипропиленовая мультифиламентная

КАЛИБР, ООО
Болты

Комерційні пропозиції
ФАРМАЦЕВТИЧНА КОМПАНІЯ "БАЄР АФЛАК"
Компанія зацікавлена в реалізації фармацевтичної прощукції в Україні

DOMESTAV, LTD.
Компанія зацікавлена в експорті ламелей для каркасу ліжка зі смереки, ялини, сосни, тополі або вільхи. ...

MIVINA S.R.O.
MIVINA s.r.o. зацікавлена в поставках з України: сантехніки, керамічної плитки, покрівельних матеріалів, ...

Тендери за кордоном
Бововняний очіс
Security Paper Mill India

Відбор компаній для проведення незалежних сертифікації та інспектування прибережних проектів
Oil and Natural Gas Corporation Ltd.

Аукціон на право користування надрами родовища кам'яного вугілля "Ташкумирське"
Держкомітет промисловості, енергетики та надрокористування Киргизької республіки