Загальний стан розвитку торговельно-економічного співробітництва між Україною та КНР (2008 р.)
Торговельно-економічне співробітництво між Україною та КНР регулюється Угодою між Урядом України та Урядом КНР про торговельно-економічне співробітництво від 1992 року, згідно з якою встановлено режим найбільшого сприяння з питань, що стосуються стягнення мита на експортні та імпортні товари двох країн, податків та інших внутрішніх зборів.
Китай традиційно входить до десятки найбільших зовнішньоторговельних партнерів України.
Упродовж останніх років в українсько-китайських торговельних відносинах спостерігається суттєве пожвавлення. Так, за даними китайської статистики, товарообіг між Україною та КНР за 12 місяців 2008 року склав 8, 660,858 тис. дол. США, що на 32,6% більше ніж за 12 місяців 2007 року. Імпорт товарів з України склав 1,185,604 тис. дол. США, що на 78,1% більше ніж у 2007 році. Експорт китайської продукції до України склав 7,475,255 тис. дол. США, що на 27,4% більше від показника 2007 року. Від’ємне сальдо на користь КНР склало 6,289,651. дол. США (збільшення на 17,36%).
Основну частину українського експорту до КНР за 12 місяців 2008 року склали мінеральні продукти 910,514 тис. дол. США (76,8% від загального експорту), основу яких склали руди, шлаки, і сажа (зростання у порівнянні з 2007 роком склало 62,4%). Обсяги поставок хімічної продукції, у першу чергу органічних хімічних сполук, становили 109,887 тис. дол. США (9,27% від загального експорту, зменшення відносно минулого року на 33,9%). Третє місце в українському експорті до Китаю посіли недорогоцінні метали і вироби з них ( в основному мідь і вироби з неї) 48,434 тис. дол. США (4,1% від загального експорту, зменшення відносно минулого року на 51,2%).
Основну частину українського імпорту з Китаю за січень-грудень 2008 року склали машини, обладнання і механізми; електротехнічне обладнання; їх частини, звукозаписуюча і звуковідтворювальна апаратура 2,070,882 тис. дол. США (27,7% від загальної кількості імпорту, зростання на 21%). Текстиль та текстильні вироби становлять 1,402,116 тис. дол. США (18,76% від загальної кількості імпорту, зростання по відношенню до 2007 року на 16,2%). Третю позицію китайського імпорту до України посідають засоби транспорту (засоби наземного транспорту, крім залізничного і трамваїв; їх частини і обладнання) – 831,927млн. дол. США (11,21% від загальної кількості імпорту, зростання по відношенню до 2007 року на 28,1%). У цілому, нарощування обсягів поставок китайської продукції в Україну спостерігалося практично по всіх товарних групах.
Розвиток торговельно-економічних зв’язків між Україною та КНРу 2008 році
(за даними Головного управління митниці КНР)
Загальна сума товарообігу
(тис. дол. США)
|
Експорт
12.2008
(тис. дол. США)
|
Імпорт
12.2008
(тис. дол. США)
|
Сальдо
12.2008
(тис. дол. США)
|
Обсяг інвестицій
(тис. дол. США)
|
12.2007
|
12.2008
|
2007
|
2008
|
6,529,571
(+55,4%)
|
8,660,858
(+32,6%)
|
1,185,604
(+78,1%)
|
7,475,255
(+ 27,4%)
|
- 6,289,651
(+ 17,36%)
|
Немає даних
|
Немає даних
|
Слід зазначити, що від’ємне сальдо у торгівлі з КНР мають більшість торгових партнерів Китаю, у т.ч. найголовніші – США, ЄС, Південна Корея та РФ. Лише одна країна з „Великої вісімки” має перевищення власного експорту над імпортом з КНР – це Японія.
Українсько-китайське інвестиційне співробітництво поки що не відповідає можливостям Китаю і потребам України. Загальний обсяг інвестицій з КНР на сьогоднішній день за даними української статистики становить близько 14 млн. дол. США.
Разом з тим, відповідно до затвердженої 11-м п’ятирічним планом (2006-2010 рр.) стратегії державного курсу на інвестування китайського капіталу за кордон, китайський Уряд надає державну підтримку та заохочує „вихід за кордон” капіталовкладень китайських компаній. Зазначене створює додаткові сприятливі умови для залучення китайських інвестицій в економіку України, особливо у тих секторах, де китайська сторона вбачає інтереси для розвитку та розширення своєї присутності, у першу чергу, в реалізації проектів з видобутку вуглеводневих та інших невідновлюваних ресурсів, будівництва об’єктів інфраструктури (мостів, авто та залізничних доріг, тунелів), житла тощо. |