Основні напрямки зовнішньоекономічної політики РМ
Засади зовнішньоекономічної політики Республіки Македонія (РМ) на період 2006-2010 задекларовані в програмі діяльності уряду та в політичній програмі президента РМ. Вони насамперед зосереджені у напрямках залучення іноземних інвестицій до країни, збільшення македонського експорту та просування економічних можливостей Македонії на зовнішніх ринках.
Разом з цим, зважаючи на узгоджене усіма гілками влади прагнення РМ якнайшвидше приєднатися до Європейського союзу (ЄС), їх зусилля у сфері зовнішньої економічної політики спрямовані на максимальну економічну інтеграцію з країнами ЄС.
РМ виступає за посилення стратегічного партнерства з США, розвиток усесторонніх відносин з країнами-членами ЄС та НАТО, надання особливої уваги співробітництву з Російською Федерацією та КНР. Саме ці країни поряд з найближчими сусідами РМ визначають першу десятку торговельних партнерів - Німеччина, Сербія, Греція, Італія, Росія, Болгарія, Косово, Туреччина, Китай та Хорватія.
Македонія є членом СОТ з 2003 року.
На сьогодні РМ має кілька угод про вільну торгівлю, які укладені та набули чинності протягом 1996 -2007 років: у 1996 – з Сербією, 1998 – з Хорватією, 2000 р. –з Болгарією та Туреччиною, 2001 р. – з країнами EFTA(Норвегія, Ісландія, Швейцарія та Ліхтенштейн) та Україною (вступила в дію у 2003 р.), 2002 – угода про стабілізацію та асоціацію з ЄС та її членами (4 протокол ), Албанією, Боснією та Герцеговиною, 2004- Румунія, 2005 – Молдова, 2007 - з країнами CEFTA(Албанія, UNMIK, Молдова, Чорногорія, Хорватія, Боснія і Герцеговина).
Двосторонні угоди щодо просування та взаємного захисту прямих іноземних інвестицій Македонія уклала з Албанією, Австрією, Боснією і Герцеговиною, Болгарією, Білоруссю, Єгиптом, Іраном, Італією, Китаєм, Південною Кореєю, Сербією, Чорногорією, ,Малайзією, Польщею, Румунією, Росією, Словенією, Туреччиною, Україно., Угорщиною, Фінляндією, Францією, Нідерландами, Хорватією, Чехією, Швейцарією та Швецією.
20 македонських промоутерів просувають інвестиційні, туристичні та культурні можливості країни практично у всіх регіонах світу (охоплено 39 країн). Їх завданням є просування інвестиційних можливостей Македонії у світі.
|