Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Державна підтримка
українського експорту
Укр | Eng | Рус
Словаччина
Перелік країн
Контакти диппредставництв
Довідка про країну
Економічне співробітництво

Огляд економіки

Торговельно-економічні відносини

Торговельні обмеження

Кон’юнктура ринків
Товарообіг з Україною

Дані країни перебування

Дані Держкомстату

Торгівля послугами

Правові питання

Угоди з Україною

Законодавство країни перебування

Міжурядова комісія

Про МК та її склад

Пошук партнера

Комерційні пропозиції від фірм в країні перебування

Торги/тендери в країні перебування

Міжнародні бізнес-події

Інвестиційне співробітництво

Аналіз інвестиційного співробітництва

Галузеві об’єднання
Корисні посилання
Відгуки про Портал
Миколаївська обласна державна адміністрація
«Вважаємо, що сайт є зручним та інформаційно корисним для підприємств, які здійснюють зовнішню торгівлю, державних установ та інших користувачів»

Украинские нефтепродукты
Довідка щодо проблемних питань двосторонніх економічних відносин між Україною та Словацькою Республікою  
Параметри: ЗЕД, Економічне співробітництво

Довідка щодо проблемних питань двосторонніх економічних відносин між Україною та Словацькою Республікою

 


Завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд
 
За час спорудження комбінату, тоді ще Чехословаччиною, було збудовано у м. Долинськ близько 1000 квартир та декілька установ соціальної сфери. Після зупинки будівництва КГЗКОРу у 1994 р. словацька сторона витратила значні кошти на догляд та охорону майна комбінату.
 
Уряд СР в процесі переговорів з українською стороною намагався формулювання "платіжні зобов’язання" змінити на формулювання "державний борг" України по відношенню до Словацької Республіки. З цією метою у 2000 р. була прийнята відповідна постанова Уряду СР № 254.
 
Під час зустрічі з Послом України в СР та керівником ТЕМ 12.09.2006 Міністр економіки СР Л.Ягнатек зазначив, що словацька сторона, як і румунська, очікували запрошення представників влади СР і Румунії до складу комісії, яка займатиметься приватизацією КГЗКОРу, а домовленості, досягнуті колишнім Міністром економіки СР Ї.Малхареком і Міністром промислової політики України В.М.Шандрою в листопаді 2005 р. щодо порядку приватизації КГЗКОРу та участі словацької сторони в підготовці приватизації і оцінці майна, не були виконані.
 
8 серпня 2006 р. Посольство Словацької Республіки в Україні надіслало до МЗС України ноту № 2863/2006, в якій у зв’язку з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2006 р. № 451-р щодо питання завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд і введення його в експлуатацію, Посольство висловило занепокоєння, оскільки Словацька Республіка, яка має свою частку в КГЗКОРі і майнові питання якої не вирішені, не була офіційно поінформована про дії української сторони. Посольство СР в Україні наполягає на прозорості процесу вибору інвестора для завершення будівництва КГЗКОРу і введення його в експлуатацію та висловлює сподівання, що в майбутньому українська сторона інформуватиме словацьку сторону про свої кроки в цьому напрямку і обговорюватиме її з Словацькою Республікою її бачення та позицію щодо подальшого розвитку КГЗКОРу шляхом включення словацького експерта в комісію, про яку згадується в Розпорядженні КМУ № 451-р.
 
6 листопада 2006 р. Міністр промислової політики України А.Головко у своєму листі до Міністра економіки СР Л.Ягнатека поінформував про необхідність вивчення технічного стану та ринкової вартості всіх об’єктів комбінату та про залучення для цього іноземної компанії.
 
Під час зустрічі Міністра економіки СР Л. Ягнатека з Першим заступником Міністра промислової політики України Д.В. Колосниковим 12 грудня 2006 р. обговорено позиції країн щодо питання добудови КГЗКОРу. Словацьку сторону було поінформовано про рішення Уряду України створити спільне підприємство на базі КГЗКОРу із залученням стратегічного інвестора, а також про залучення для проведення експертизи майна комбінату канадської інженерно-консалтингової фірми „Hatch”.
 
Словацька сторона висловила сподівання щодо дотримання Україною своїх міжнародних зобов’язань та про доцільність створення після отримання результатів експертизи робочої групи і включення до неї представника Уряду СР.
 
Під час першого засідання українсько-словацької Міжурядової комісії з економічного, промислового та науково-технічного співробітництва (29-30 травня 2007 р., м. Київ) українська сторона поінформувала про шляхи вирішення питань, пов’язаних із закінченням будівництва КГЗКОРу.
 
В Протоколі першого засідання Міжурядової комісії зазначено, що українська сторона зобов’язується вирішувати проблематику КГЗКОРу разом зі словацькою стороною, при цьому словацька сторона підтвердить статус Словацької Республіки як єдиного власника заборгованості України у будівництві об’єктів КГЗКОРу.
 
29 травня 2007 р. відбулась робоча зустріч Міністра промислової політики А.І.Головка з Міністром економіки СР Л.Ягнатеком, в якій взяла участь Посол України в СР та керівник ТЕМ у складі Посольства, під час якої обговорено також і питання добудови КГЗКОРу та розрахунку з країнами-учасницями будівництва.
 
Наприкінці 2007 р. за ініціативою Уряду України активізовані дії з вирішення проблеми КГЗКОРу, словацька сторона висунула пропозицію щодо проведення двосторонніх переговорів урядового рівня у листопаді 2008 р. в рамках окремої робочої групи під час ІІ засідання українсько-словацької Міжурядової комісії з економічного, промислового та науково-технічного співробітництва.
 
25 квітня 2008 року відбулася зустріч Уповноваженого Президента України з міжнародних питань енергетичної безпеки Б. Соколовського і Посла України в СР І. Огнівець з Міністром економіки СР Л. Ягнатеком. Українська сторона повідомила, що Уряд України сподівається на проведення переговорів у більш ранній термін і пропонує словацькій стороні розглянути таку можливість. Л. Ягнатек висловив готовність до перенесення переговорів на ближчий термін за умови отримання Міністерством економіки СР результатів міжнародного аудиту у відповідності до досягнутих рані домовленостей між учасниками будівництва КГЗКОР, а також конкретних пропозицій української сторони щодо вирішення цієї проблеми.
 
21 травня 2008 р. на адресу Міністра економіки СР Любомира Ягнатека передано офіційного листа і переклад проекту Протоколу між Урядом України та Урядом Словацької Республіки про врегулювання питань будівництва КГЗКОРу. Міністра економіки СР офіційним листом було повідомлено, що інформацію про результати міжнародного аудиту об’єктів КГЗКОР і текст Протоколу між Урядом України та Урядом СР про врегулювання питань будівництва КГЗКОРу українська сторона буде готова узгодити у ході двосторонніх переговорів з проблематики КГЗКОР, які можуть бути проведені у м. Києві або у м. Братислава у другій декаді червня 2008 року.
 
Міністерство економіки СР повідомило, що 25 червня 2008 року має відбутися судове засідання, за результатами якого буде вирішено, хто саме (Мінекономіки СР або фінансово-інвестиційна компанія "Penta") має право власності на словацьку частку у комбінаті. Судові тяжби спричинені тим, що з приходом до влади теперішнього Уряду СР Міністерство економіки Словаччини взяло на себе всі повноваження щодо вирішення питання КГЗКОР, не погодивши при цьому жодних аспектів вирішення двосторонньої проблеми з фінансово-інвестиційною компанією "Penta". Саме з причини відсутності остаточного визначення власника словацької частки у КГЗКОР відповідним судовим рішенням, Міністерство економіки СР пропонувало провести двосторонні переговори з проблематики КГЗКОР у рамках окремої робочої групи під час другого засідання українсько-словацької Міжурядової комісії з економічного, промислового та науково-технічного співробітництва.
 
У серпні 2008 р. у зв’язку із проведенням судового засідання, за результатами якого має бути вирішено, хто має право власності на словацьку частку у комбінаті, Міністерство економіки СР запропонувало провести двосторонні переговори з проблематики КГЗКОР у рамках окремої робочої групи під час другого засідання українсько-словацької Міжурядової комісії з економічного, промислового та науково-технічного співробітництва, що мало відбутись наприкінці 2008 року. У жовтні 2008 р. словацькою стороною було запропоновано перенести друге засідання українсько-словацької Міжурядової комісії з економічного, промислового та науково-технічного співробітництва, включаючи переговори з проблематики КГЗКОР у рамках окремої робочої групи, на перший квартал 2009 р.
 
18 лютого 2009 року Посольством отримано офіційну відповідь на направлений 2 лютого 2009 року на адресу Міністра економіки СР Л.Ягнатека лист, у якому словацьку сторону було поінформовано про готовність делегації України до проведення двосторонніх переговорів з питання КГЗКОР та висловлено прохання щодо інформування словацькою стороною про прийнятні для неї терміни та місце проведення переговорів. У своєму листі Міністерство економіки СР висловило готовність до проведення переговорів з українською стороною із зазначеної проблематики, але з метою проведення ефективних двосторонніх переговорів Мінекономіки СР просить українську сторону заздалегідь офіційним шляхом надати свої пропозиції та варіанти вирішення проблеми КГЗКОРу і супроводити їх результатами міжнародного аудиту майна КГЗКОР. Міністерство економіки СР також повідомляє про те, що отриманий ним у травні 2008 року український проект Протоколу є неприйнятним, оскільки у Протоколі наведені лише загальні формулювання, а запропоновані українською стороною дії по передачі майна і проведення подальших переговорів відносно умов розрахунку не задовольняють словацьку сторону.
 
27 березня 2009 р. Посольством України в СР отриманий лист Міністра промислової політики України В.Новицького на адресу Міністра економіки СР Л.Ягнатека з пропозицією проведення переговорів у м. Києві в квітні 2009 року. Оригінал листа разом з його перекладом словацькою мовою 3 квітня 2009 р. був переданий за призначенням. У відповідь словацькою стороною було запропоновано відкласти переговори на пізніший термін, і попередньо провести у вересні-жовтні 2009 року консультації експертів з проблематики КГЗКОР. 20 липня 2009 р. Міністр економіки СР був повідомлений офіційним листом Посольства України в СР про прийняття Міністерством промислової політики України цієї пропозиції.
 
24-25 вересня 2009 р. у Києві відбулась зустріч представників Міністерства промислової політики України та Міністерства економіки СР. На цій зустрічі попередньо обговорювались пропозиції сторін щодо вирішення проблеми розрахунків із словацькими учасниками будівництва і власниками об'єктів КГЗКОР. За неофіційною інформацією, словацька сторона збиралась знову висувати пропозицію стосовно переведення існуючої заборгованості української сторони до категорії державного боргу України. На цей час офіціальна інформація про результати зустрічі від жодної з її сторін або інших органів державного управління України і СР не надходила.
 
 
Реалізація проекту Євро-Азійського нафтотранспортного коридору.
 
Згідно з дорученням Кабінету Міністрів України від 31.10.2003 № 70316, ВАТ "Укртранснафта" мало здійснити експеримент з послідовної перекачки малосірчаної нафти системою магістральних нафтопроводів "Дружба" територією Словаччини, результати якого мали б стати основою для подальшого постачання каспійської нафти на НПЗ "Кралупи" (Чехія) в рамках реалізації першого етапу проекту Євро-Азійського нафтотранспортного коридору (ЄАНТК), який включений до стратегії енергетичної безпеки ЄС та має вагому підтримку Єврокомісії.
 
З метою погодження всіх умов проведення експерименту, графіків та режимів перекачки нафти, а також положень проекту договору щодо спільних дій по реалізації проекту, неодноразово проводились дво- та багатосторонні переговори за участю представників "Укртранснафти", "Транспетролу", "Уніпетролу" і, за вимогою словацької сторони, "Транснефти" та "Юкосу". Однак деструктивна позиція представників "Транспетролу", які діяли під впливом російських компаній, призвела до затягування в часі термінів проведення експерименту.
 
На початку липня 2004 р. Кабінет Міністрів України вніс зміни в постанову "Про заходи по підвищенню ефективності використання магістральних нафтопроводів", дозволивши цим самим використання нафтопроводу "Одеса-Броди" в реверсному режимі та укладення з російсько-британською ТНК-ВР контракту на поставку нафти для транспортування нафтопроводом в реверсному режимі. Проект контракту передбачає транспортування російської нафти типу "Urals" по маршруту Мозир – Броди – нафтотермінал "Південний" (м.Одеса) на протязі 3 років 9 млн. тон на рік на умовах "качай і плати".
 
ВАТ "Укртранснафта" схвалило добудову нафтопроводу "Одеса-Броди" до польського Плоцька та створення спільного підприємства з польською компанією "Przyjazn" S.A. ЄК дала згоду на фінансування проекту у сумі 2 млн. євро на транспортування каспійської нафти в Європу по маршруту "Одеса-Броди-Плоцьк".
 
Термін дії угоди про експериментальну перекачку малосірчаної української нафти системою магістральних нафтопроводів "Дружба" територією Словаччини закінчився в березні 2005 р., проект не було реалізовано.
 
Під час зустрічі Міністра економіки СР Л.Ягнатека з Міністром палива і енергетики України Ю.А.Бойком 12 грудня 2006 р. було обговорено також питання реалізації ЄАНТК і словацька сторона заявила про підтримку перекачки легких сортів каспійської нафти нафтопроводом Одеса-Броди нафтопровідною системою "Дружба" територією Словаччини до нафтопереробних заводів Чеської Республіки, Німеччини та Австрії. Л.Ягнатек наголосив, що Словаччина має досвід у послідовній перекачці різних сортів нафти словацькою частиною нафтопроводу "Дружба" і має намір продовжувати таку перекачку.
 
Під час зустрічей керівника ТЕМ у складі Посольства України в СР з керівниками відповідних департаментів МЗС СР та Мінекономіки СР було підтверджено підтримку Урядом СР реалізації проекту ЄНТК, однак наголошено на відсутності реальних угод між постачальниками нафти з Каспійського регіону і нафтопереробними компаніями з країн-членів ЄС.
 
Під час першого засідання українсько-словацької Міжурядової комісії з економічного, промислового та науково-технічного співробітництва (29-30 травня 2007 р., м. Київ) українська та словацька сторони підтвердили наміри разом з іншими зацікавленими сторонами у стислі терміни підготувати регулярні роздільні перекачування нафти системою нафтопроводів Одеса – Броди територією Словаччини до Чеської Республіки, а також наміри створити спільну трьохсторонню (разом з представниками чеської сторони) робочу групу у складі представників відповідних нафтотранспортних компаній з метою оперативного погодження технічних та інших аспектів поставок нафти за цим маршрутом.
 
4 квітня 2008 р. у м. Братислава відбулись робочі зустрічі Уповноваженого Президента України з міжнародних питань енергетичної безпеки Б.Соколовського з Державним секретарем МЗС СР І.Алгаєровою та Міністром економіки СР Л.Ягнатеком. У ході переговорів словацька сторона підтвердила свою політичну підтримку щодо реалізації експерименту з перекачки нафти до НПЗ у ЧР. Для остаточного вирішення питання до кінця квітня 2008 р. мають бути проведені робочі переговори представників ВАТ "Укртранснафта" і АТ "Транспетрол".
 
25 квітня 2008 року відбулася зустріч Уповноваженого Президента України з міжнародних питань енергетичної безпеки Б. Соколовського і Посла України в СР І. Огнівець з Міністром економіки СР Л. Ягнатеком. Присутні представники АТ "Транспетрол" підтвердили технічну готовність до перекачки нафти територією Словаччини.
 
25 червня 2008 р. у Братиславі керівництвом АТ "Транспетрол" підписаний Договір між АТ "Транспетрол" і ВАТ "Укртранснафта" про реалізацію експерименту з перекачки нафти територією Словаччини, після чого підписаний Договір направлений до Києва для підписання його українською стороною. На даний час, за ствердженням керівництва АТ "Транспетрол", залишаються невирішеними технічні питання здійснення прийняття нафти на території СР, які відносяться до компетенції АТ "Транспетрол" та чеської компанії "МЕРО".
 
26 березня 2009 р. у Лондоні Міністр економіки Словацької Республіки від імені Уряду СР підписав договір з керівництвом компанії "YUKOS International UK B.V." про зворотний викуп 49% пакету акцій АТ "Транспетрол". Таким чином, Уряд СР мав стати повним власником єдиного в СР транспортувальника нафти. Однак, у подальшому виявився інший претендент на частку власності в АК "Транспетрол" – підприємець зі Східної Словаччини Ігнац Ілчишин, який стверджує, що йому та ще шести підприємцям належать 34 відсотки акцій АК "Транспетрол", і вони мають право на 150 млн. євро з прибутків компанії за час, протягом якого триває їх суперечка з державою (позов поданий у травні 1995 року). Права І.Ілчишина визнані в судовому порядку – Конституційний суд СР у січні 2009 року підтвердив законність отримання ним акцій.
 
На початку квітня 2009 р. І.Ілчишин надіслав Міністру економіки СР Л.Ягнатеку та Прем'єр-міністру СР Р.Фіцо останню заяву щодо позасудового вирішення справи. Оскільки, за словами І.Ілчишина, ним не отримана жодна відповідь, то він готовий продати свої акції. З його натяків випливає, що покупцем може стати російська компанія. За припущенням, мова йде про "Промнєфтьстрой".
 
Всі питання енергетики, включаючи реалізацію проекту ЄАНТК, складовою частиною якого є експериментальне перекачування української нафти, у Словацькій Республіці належать до компетенції Міністерства економіки СР, яким і має бути представлена словацька сторона на переговорах та консультаціях з Міністерством палива та енергетики України за участю представників НАК "Нафтогаз України" та ВАТ "Укртранснафта". За інформацією директора Департаменту міжнародної торгівлі Мінекономіки СР М. Бенячки, словацька сторона очікує офіційного листа з пропозиціями української сторони щодо проведення переговорів та консультацій з проблематики проекту ЄАНТК, погодження графіку їх проведення та складу делегацій.
 
 
Залізничні вантажні перевезення через прикордонний пункт пропуску у м. Матьовце
 
18 серпня 2009 р. з 8:00 годин був призупинений рух вантажних потягів з України до Словаччини у зв’язку із загрозою здоров’ю українських машиністів локомотивів при проходженні митного контролю із використанням стаціонарної інспекторської системи (скануючого пристрою) THSCAN RF6010, яка є джерелом іонізуючого випромінювання, на словацькому прикордонному пункті пропуску Матьовце. Цьому передував випадок, коли 13-14 лютого 2009 р. машиністи локомотивного депо м. Чоп, при проведенні рухомого складу через вказаний контрольний скануючий пристрій пункту пропуску Матьовце, отримали дозу іонізуючого опромінення 20 µSv (мікрозіверт) при максимальній річній дозі до 1 mSv (мілізіверт). Таким чином отримана доза опромінення склала 1/50 від припустимої річної дози, у той час, як українські машиністи проводять потяги через зазначений пункт пропуску 400-450 разів на рік. Українська сторона неодноразово зверталася до Управління Митної служби СР у м. Михайловце, до компетенції якого належить експлуатація сканера THSCAN RF6010, щодо приведення рівня іонізуючого опромінення устаткуванням до безпечного для здоров’я людини значення. З цією метою було проведено декілька робочих зустрічей представників української та словацької залізниць, митних, медичних та консульських установ двох країн.
 
На двосторонній зустрічі, яка проходила на залізничній станції Матьовце 5-6 серпня 2009 р., українською стороною було заявлено, що вона готова тимчасово виконувати організацію руху потягів за умов надання Митними органами СР офіційного підтвердження про відключення скануючого пристрою з метою приведення рівня випромінювання у відповідність до норм безпеки. В протилежному випадку українська сторона залишає за собою право призупинити проходження потягів, а також здійснення передачі та прийому поїздів на пункті пропуску Ужгород-Матьовце персоналом Львівської залізниці.
 
Остання двостороння зустріч відбулася 11 серпня 2009 р, були виконані заміри потужності іонізуючого випромінювання сканера THSCANRF6010 фахівцями обох країн, а саме представниками ТОВ "Інститут радіаційної безпеки" (м. Кошице, СР) та радіологічного відділення Державної санітарно-епідеміологічної служби Львівської залізниці. Трьома приладами в кабіні машиніста локомотива при проходженні через інспекторську систему THSCAN RF6010 було зафіксовано іонізуюче випромінювання потужністю від 0,79 µSv/год. до 9,08 µSv/год. (показники природного фону складають 0,06-0,09 µSv/год.).
У свою чергу керівництво Управління Митної служби СР в м. Михайловце заявляло, що показники функціональності сканера відповідають вимогам законодавства Словацької Республіки та Європейського Союзу, і вони не вбачають причин для припинення його експлуатації. З огляду на відмінність точок зору щодо можливого опромінення українських машиністів, словацькою стороною було рекомендовано звернутися з цією проблемою до Міжнародного агентства з питань атомної енергії (МАГАТЕ), м. Відень (Австрія).
 
14 серпня 2009 р. керівництвом Львівської залізниці на адресу керівників Словацьких залізниць та АТ "Карго" (словацька компанія, яка є найкрупнішим перевізником вантажів по залізниці) направлений лист, яким словацька сторона повідомляється, що на підставі розпорядження Головного державного санітарного лікаря Санітарно-епідеміологічної станції на Львівській залізниці з метою захисту здоров'я персоналу з 8:00 год. 18 серпня 2009 р. передача потягів через перехід Ужгород – Матьовце буде припинена. У зазначений час Львівська залізниця призупинила рух вантажних потягів по лінії Ужгород – Матьовце, в результаті чого виникла загроза безперебійному постачанню вантажів на важливі промислові об’єкти СР, як то металургійний комбінат та теплоелектростанції.
 
19 серпня 2009 р. Урядом СР було прийнято рішення про відключення спірного сканера з метою відновлення руху вантажних потягів. Ввечері того ж дня сканер був відключений, про що словацька сторона надіслала офіційне повідомлення українській стороні. 20 серпня рух потягів був відновлений, контроль вантажів здійснювався словацькими митниками вручну, без використання рентгенівського обладнання.
 
Ситуація навколо призупинення руху вантажних поїздів на транскордонному переході Ужгород – Матьовце широко обговорювалась у ЗМІ СР. При цьому у ряді статей, розміщених центральними газетами Словаччини, подача інформації мала тенденційний, викривлений характер. Це відбивалося навіть у назвах статей: "Словаччина поступилася українській мафії" ("Правда", 20.08.09), "Влада поступилася контрабандистам з України" ("СМЕ", 20.08.08.) У зазначених публікаціях рішення української сторони призупинити рух вантажних поїздів пов’язувалося з нібито потуранням незаконному перевезенню товарів через митний кордон Словаччині, а доводи Львівської залізниці стосовно небезпечності для здоров'я людей випромінювання сканеру, встановленого митними органами СР, піддавалися сумніву. Журналісти у своїх статтях цитували керівників та представників центральних органів державного управління СР, вислови яких мали емоційний, не виважений та не підкріплений реаліями характер: "Проблеми – не технічного характеру. Сканер повністю відповідає нормам", "Вочевидь, це не пов’язано з радіацією сканера, а з якоюсь іншою причиною" – міністр фінансів СР Я. Почіатек натякає на ту можливість, що вимога вимкнути сканер має на меті успішне провезення контрабанди через митний кордон СР.
 
У цій ситуації, у зв’язку з негативним по відношенню до України резонансом, якого набула зазначена ситуація у словацьких ЗМІ, з метою оперативного та широкого інформування громадськості СР стосовно справжніх причин призупинення руху вантажних поїздів на переході Ужгород – Матьовце, Посольство України в СР 20 серпня 2009 р. провело прес-конференцію, до участі у якій запросило представників усіх провідних ЗМІ країни. На прес-конференцію прибули журналісти, які представляли газети "СМЕ", "Правда", "Економічні новини", центральне агентство новин ТАСР, Словацьке Радіо, телекомпанії ТА3 та СТВ.
 
У ході прес-конференції Посол України в СР І. В. Огнівець заявила про неприпустимість надання тенденційних оцінок ситуації, яка склалася на українсько-словацькому кордоні та пов’язана саме з піклуванням про здоров’я людей. Було підкреслено, що дії української сторони мотивовані законодавством України, є послідовними, виваженими та заздалегідь повідомленими словацькій стороні. Акцент був зроблений на тому, що Україну і Словаччину з’єднують добросусідські стабільні відносини, конструктивна співпраця та здатність розв’язати будь-яки проблеми у робочому порядку – тому поспішні, емоційні оцінки, від кого б вони не виходили, не підкріплені фактами, лише шкодять нашому партнерству.
 
За допомогою документів, копії яких було отримано від представництва Української залізниці у м. Кошице та Генерального консульства України у Пряшеві, представниками Посольства була доведена справедливість позиції української сторони щодо шкідливого впливу сканеру на здоров’я людини, а також обґрунтованість дій української сторони у цій ситуації. Особливої уваги було приділено спростуванню закидів стосовно бездіяльності української сторони у боротьбі з контрабандою. Відео-фрагменти прес-конференції ввійшли до телевізійних оглядів новин та були відображені в електронних ЗМІ Словаччини.
 
10 вересня 2009 р. відбулись переговори делегацій Міністерства транспорту і зв’язку України та Міністерства транспорту, пошт і телекомунікацій СР за активної участі МЗС СР, на яких обидві сторони підтвердили зацікавленість у забезпеченні стабільного залізничного сполучення через перехід Ужгород – Матьовце. Державний секретар Міністерства транспорту, пошт і телекомунікацій СР М. Мойш та в.о. Міністра транспорту і зв'язку України В. Бадагов у спільній заяві поінформували про згоду сторін поновити роботу скануючого пристрою у понеділок 14 вересня та здійснити у цей день спільне вимірювання радіаційного рівня на робочому місті машиніста. Словацька сторона до отримання результатів незалежної експертизи не буде виконувати сканування локомотиву та перших двох вагонів, які контролюватимуться митниками вручну. Обидві сторони також декларували взаємну згоду у тому, що перевезення товарів через кордон має здійснюватися за умов забезпечення повної охорони спільного кордону, а зі словацької сторони – з дотриманням відповідності шенгенській системі охорони державного кордону країни-члена ЄС. Словацька та українська сторони домовилися щодо спільного врахування результатів незалежного вимірювання скануючого пристрою, яке виконають експерти Міжнародного агенції з атомної енергетики із штаб-квартирою у Відні, що буде здійснено на підставі прохання словацької сторони у відповідності до погодженої сторонами програми та у присутності представників обох сторін.
 
14 вересня 2009 р. відбулась робоча зустріч української та словацької експертних груп, які здійснювали контрольні виміри рівня іонізуючого випромінювання контрольного скануючого пристрою THSCAN RF 6010, встановленого у пункті пропуску Матьовце. Зі словацької сторони в зустрічі брали участь заступник керівника Управління Митної служби СР в м. Михайловце М. Дротар, керівник відділу спеціальних технологій Управління Митної служби СР в м. Михайловце М. Качурік, експерт Регіонального управління охорони здоров’я в м. Кошице А. Чіпакова, представник Організації радіаційного захисту А. Штубня, заступник керівника сервісної компанії "EVPU" – представника компанії-виробника сканера М. Гогора. З української сторони були присутні заступник начальника Ужгородської дирекції залізничних перевезень В. Нодь, представник "Укрзалізниці" в СР О. Кітраль, керівник управління радіаційної гігієни санітарної-епідеміологічної служби на Львівській залізниці В. Литюк, інструктор машиністів локомотивів локомотивного депо "Мукачеве" В.Остапчук і в.о. Генерального консула України у м. Пряшів Ю. Колядинський. Протягом всієї процедури виконання контрольних вимірів на пункті пропуску знаходились знімальні групи провідних словацьких телевізійних каналів.
 
У результаті контрольних вимірювань словацькими експертами було зафіксовано, що рівень іонізуючого випромінювання в кабіні машиніста під час проходження робочої зони сканера становить 0,17-0,20 μSv/год., на відстані 600 метрів перед сканером – 0,13-0,17 μSv/год., 25-30 метрів за сканером – 0,19-0,25 μSv/год. Результати вимірів приладом українського експерта: в кабіні машиніста під час проходження робочої зони сканера – 0,07-0,11 μSv/год., на відстані 600 метрів перед сканером – 0,06-0,10 μSv/год., на станції за сканером – 0,07-0,09 μSv/год.
 
Згідно з висновком експертів, викладеним у Протоколі вимірювань, показники рівня іонізуючого випромінювання скануючого пристрою THSCAN RF 6010 на момент проведення вимірювань відповідають нормам радіаційної безпеки. У цьому зв’язку, у відповідності до досягнутих 10.09.2009 домовленостей, до прибуття для проведення комплексного дослідження радіаційної безпечності скануючого пристрою експертної комісії МАГАТЕ словацька сторона буде застосовувати цей пристрій для контролю рухомого складу, починаючи з 4-го вагону від локомотива (три перші вагони контролюватимуться вручну). Українська сторона наполягла також на тому, щоб до протоколу робочої зустрічі української та словацької експертних груп була занесена пропозиція встановлення словацькою стороною поблизу скануючого пристрою світлового сигналізатора, який дозволятиме машиністам локомотивів контролювати момент ввімкнення сканера при проходженні потягом митного контролю.

 

Очікується проведення найближчим часом контрольних вимірювань потужності випромінювання сканером іонізуючого випромінювання експертами МАГАТЕ. За попередньою домовленістю висновок МАГАТЕ буде кінцевим і прийнятим всіма сторонами конфлікту.

 

Подібна інформація про інші країни  
Австрія Азербайджан Алжир Аргентина Бельгія Білорусь Болгарія Боснія і Герцеговина Бразилія Великобританія В`єтнам Греція Грузія Естонія Єгипет ЄС Ізраїль Індія Індонезія Ірак Іран Ісландія Іспанія Італія Йорданія Казахстан Канада Киргизстан Китай Кіпр Куба Кувейт Латвія Литва Ліван Лівія Македонія Малайзія Мальта Марокко Мексика Молдова Нідерланди Німеччина ОАЕ Пакистан ПАР Південна Корея Польща Португалія Росiя Румунія Саудівська Аравія Сенегал Сербія Сирія Сінгапур Словаччина Словенія США Таджикистан Туніс Туреччина Туркменістан Угорщина Узбекистан Україна Фінляндія Франція Хорватія Чехія Чорногорія Швейцарія Швеція Японія
Інші документи по цій країні  
Будівництво Вироби з чорних та інших некоштовних металів Географічне розташування Державний устрій Довідкова інформація Економічне співробітництво Економічні новини Енергоносії Законодавство у сфері ЗЕД Захист внутрішнього ринку Зв'язок ЗЕД Інвестиції Інше машинобудування Каміння, скло, кераміка Кон’юнктура ринків Макроекономічні показники Міжурядова комісія Мінеральна сировина Населення Національна символіка Нетарифне регулювання Товари агропромислового комплексу Товари деревообробної промисловості Товари кольорової металургії Товари легкої промисловості Товари фармацевтичної промисловості Товари хімічної промисловості Товари целюлозно-паперової промисловості та друкована продукція Товари чорної металургії Точне машинобудування Транспорт Туризм

 
Підписка на оновлення  

Українські експортери
ДИСКАВЕРИ БУРОВОЕ ОБОРУДОВАНИЕ (УКРАИНА), ООО
ул. Яворницкого, 41, г. Стрий, Львовская обл.
НЕПТУН, ООО
3-ий пер. Шевченка, 3, с. Б. Дальник, Беляевский район, Одесская область
КРАСОТА И ЗДОРОВЬЕ, ООО
ул. Сомовская, 12 Б, Харьков
КРИСТАЛЛ, ВИННИЦКИЙ ЗАВОД, ДП
ул. 600-летия, 21, г. Винница
Експортоспроможна продукція
KSG АGRO, ХОЛДИНГ
Туши и полутуши свиные

ТЕХНОТОН-ЛУГАНСК, ООО
Нить полипропиленовая мультифиламентная

КАЛИБР, ООО
Болты

Комерційні пропозиції
ФАРМАЦЕВТИЧНА КОМПАНІЯ "БАЄР АФЛАК"
Компанія зацікавлена в реалізації фармацевтичної прощукції в Україні

DOMESTAV, LTD.
Компанія зацікавлена в експорті ламелей для каркасу ліжка зі смереки, ялини, сосни, тополі або вільхи. ...

MIVINA S.R.O.
MIVINA s.r.o. зацікавлена в поставках з України: сантехніки, керамічної плитки, покрівельних матеріалів, ...

Тендери за кордоном
Бововняний очіс
Security Paper Mill India

Відбор компаній для проведення незалежних сертифікації та інспектування прибережних проектів
Oil and Natural Gas Corporation Ltd.

Аукціон на право користування надрами родовища кам'яного вугілля "Ташкумирське"
Держкомітет промисловості, енергетики та надрокористування Киргизької республіки