Огляд зовнішньої торгівлі Королівства Іспанія (станом на 01.11.09)
Підвищення експортного потенціалу Іспанії залишалось одним з найважливіших завдань Уряду на фоні дефіциту зовнішньої торгівлі. Завдяки випереджальній динаміці зменшення імпорту, за 10 місяців 2009 р. Іспанії вдалося в 2 рази знизити зовнішньоторговельний дисбаланс.
Економічна криза суттєво вдарила по зовнішній торгівлі Іспанії. За 10 місяців 2009 р. її обсяги впали на 25,8% (до 302,3 млрд. євро). Експорт зменшився на 19,6% (до 130,5 млрд. євро), імпорт - на 30,0% (до 171,8 млрд. євро), сальдо торгівлі товарами було негативним для Іспанії і склало -41,3 млрд. євро.
Основою експорту залишалися
- автомобілі (18,5%),
- машини, апарати та механічні пристрої (7,9%),
- електричні машини і устаткування (6,3%) та
- фармацевтична продукція (4,8%).
Географічними зовнішньоекономічними пріоритетами Іспанії у 2009 р. були Бразилія, КНР, РФ, Мексика, США, Індія, Алжир, Марокко, Японія, Туреччина, Південна Корея та країни Перської затоки, стосовно яких впроваджувалися Інтегральні плани розвитку ринків.
|