Проблемне питання
|
Які заходи планується здійснити для виконання
|
Очікуваний результат
|
Вилучення з режиму вільної торгівлі
|
З боку Республіки Молдова:
вилучено тимчасово, починаючиз 15 січня 2003 року із режиму вільної торгівлі з Україною до прийняття спільних рішень з Українською Стороною та підписання відповідного протоколу товари наступних товарних позицій:
2207 – спирт етиловий неденатурований з концентрацією спирту не менш як 80 об.%; етиловий спирт та інші спирти денатуровані будь-якої концентрації.
2208 – спирт етиловий неденатурований з концентрацією спирту менше 80 об.%; спиртові настойки, лікери та інші спиртові напої.
Вилучено тимчасово починаючиз 17 червня 2003 року із режиму вільної торгівлі з Україною до прийняття спільних рішень з Українською Стороною та підписання відповідного протоколу товари наступних товарних позицій:
1701 – цукор тростинний або цукровий та хімічно чиста цукроза, у твердому стані.
1702 – інші види цукру, включаючи хімічно чисті лактозу, мальтозу, глюкозу та фруктозу (левульозу), у твердому стані; цукрові сиропи без добавок ароматичних речовин або барвників; штучний мед, змішаний або не змішаний з натуральним медом, цукри та карамельована меляса за виключенням тарифної позиції 170230990 – інші.
Вилучено тимчасово починаючиз 31 жовтня 2003 року із режиму вільної торгівлі з Україною до прийняття спільних рішень з Українською Стороною та підписання відповідного протоколу товарна позиція:
1704 – кондитерські вироби з цукру (включаючи білий шоколад) без вмісту какао, за виключенням тарифної позиції 170490550 – льодяники від болю у горлі і цукерки від кашлю.
З боку України:
вилучено тимчасово до прийняття спільного рішення з Молдовською Стороною щодо підписання відповідного протоколу (Постанови КМУ від 14.03.02р. № 344, від 26.07.02р. № 1081, від 14.04.04р № 475 та № 670 від 13.05.06р.):
цукор - код згідно з УКТ ЗЕД 1701;
цукрові сиропи - коди згідно з УКТЗЕД 1702 19 00 00, 1702 ЗО 59 00, 1702 ЗО 99 00 (крім патоки крохмальної), 1702 40 90 00, 1702 60 95 00, 1702 90 71 00, 1702 90 79 00, 1702 90 99 90, 2106 90 20 00, 2106 90 59 00 і 2106 90 98 90;
вилучено тимчасово до прийняття спільного рішення з Молдовською Стороною щодо підписання відповідного протоколу (Постанова КМУ № 456 від 14.04.04р.):
насіння цукрових буряків - код згідно з УКТ ЗЕД 1209110000;
вилучено тимчасово до прийняття спільного рішення з Молдовською Стороною щодо підписання відповідного протоколу (Постанова КМУ № 1235 від 21.12.05р.):
шкіряна сировина - коди згідно з УКТ ЗЕД 4101, 4102 і 4103 90 00 00;
вилучено тимчасово до прийняття спільного рішення з Молдовською Стороною щодо підписання відповідного протоколу (Постанова КМУ № 786 від 05.06.06р.):
відходи та брухт чорних металів, залізні або сталеві відходи у зливках для переплавки (шихтових зливків) - код згідно з УКТЗЕД 7204.
|
Постійний моніторинг існуючого переговорного процесу, який започатковано молдовською стороною після вступу України до СОТ, щодо підготовки міжурядового протоколу по вилученню деяких товарів з режиму вільної торгівлі. Моніторинг поточного стану багатосторонніх переговорів держав-членів СОТ, а також інших подій, які відбуваються в межах діяльності цієї організації, розвитку співробітництва Республіки Молдова з СОТ.
Щомісячне інформування Мінекономіки України з цього питання.
|
Збереження деяких вилучень і запровадження нових надасть можливість захистити особливо чутливі галузі економіки України.
|
Застосування Молдовою захисних заходів щодо імпорту цукру незалежно від країни походженнязгідно ЗаконуРеспубліки Молдова від 20.12.07 “О применении защитной меры” № 289-XVI
|
20.12.07 Парламент Республіки Молдова прийняв Закон “О применении защитной меры” № 289-XVI, яким продовжив ще на 4 роки дію захисних заходів щодо імпорту в Молдову цукру незалежно від країни походження.
Законом передбачена дія спеціального особливого мита на товари товарної позиції 1701 „Цукор тростинний або буряковий або хімічно чиста цукроза, у твердому стані; 1702 90 790 – інші, 1702 90 990 – інші, 2106 90 590 – інші” у наступних розмірах:
39%, але не менш 115 євро за тонну – з 16 лютого по 31 грудня 2008 р.;
38%, але не менш 110 євро за тонну – з 1 січня по 31 грудня 2009 р.;
37%, але не менш 105 євро за тонну – з 1 січня по 31 грудня 2010 р.;
36%, але не менш 100 євро за тонну – з 1 січня 2011 р. по 15 лютого 2012 р.
Зазначене мито стягуватиметься додатково до діючого мита незалежно від країни походження товару, розраховується і стягується на підставі митної вартості відповідно до діючого законодавства і включається у вартість оподатковуваного податком товару.
|
Інформування Мінекономіки України та українських експортерів цукру з цього питання.
|
Вчасне інформування українських експортерів щодо умов експорту цукру у Молдову.
|
Набрання чинності Закону Республіки Молдова № 301-XVI “Про внесення змін та доповнень до додатку № 1 до Закону про митний тариф № 1380-XIII від 20 листопада 1997 року”
|
Законом передбачається збільшення імпортного (ввізного) мита на цукор в рамках процесу щодо корегування зобов’язань, ініційованих Республікою Молдова перед СОТ, по товарних позиціях 1701 та 1702.
Так, для товарної позиції 1701 – цукор тростинний або буряковий та хімічно чиста цукроза у твердому стані, імпортне мито складатиме 75% від митної вартості товару; крім позицій 1701 91 000 та 1701 99 на які, в межах встановленої квоти, діятиме митна ставка 10%, а у кількості понад встановлену квоту - у розмірі 75%. Для товарної позиції 1702 - інші цукри, включаючи хімічно чисту лактозу, мальтозу, глюкозу і фруктозу в твердому стані, сиропи, штучний мед, карамельний кулер, мито становитиме 10% в рамках встановленої квоти та, відповідно, 75% у випадку перевищення цієї квоти, за виключенням позиції 1702 20, по якій ставка складатиме 15%.
Вказані зміни наберуть чинності на початку наступного місяця, після ухвалення офіційного рішення Генеральної ради СОТ про зміну Списку CLI - Республіка Молдова.
|
У разі визначення щодо доцільності проведення подальших переговорів надіслати молдовській стороні офіційного листа Міністерства економіки України з викладенням офіційної позиції української сторони та пропозиціями щодо проведення подальших переговорів з цього питання з метою зниження ставки імпортного мита для України.
|
Зниження ставки імпортного мита для України.
|
Підготовка до підписання протоколу про реекспорт
|
Підготовка до підписання Протоколу між Урядом України та Урядом Республіки Молдова про затвердження Переліків товарів, реекспорт яких з митних територій України та Республіки Молдова може бути здійснений при наявності оформленого належним чином письмового дозволу уповноваженого органу країни походження товару, та встановлення обсягів експорту окремих товарів українського походження з України до Республіки Молдова в режимі вільної торгівлі до Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Молдова про вільну торгівлю від 29 серпня 1995 року.
|
Участь у консультаціях експертів з підготовки зазначеного Протоколу, опрацювання даного питання з експертами Мінекономіки та торгівлі Республіки Молдова.
|
Збільшення товарообігу більше ніж на 100 млн. дол. США
|
Введення Республікою Молдова додаткового екологічного збору на упаковку з пластику або tetra-pack, в якій міститься продукція,
що імпортується до країни
|
10 липня 2008 року Парламентом Республіки Молдова прийнято Закон № 173-XVI “Про внесення змін та доповнень до Закону про сплату за забруднення навколишнього середовища № 1540-ХІІІ від 25.02.98”, який набрав чинності 29 липня 2008 року. Зазначеним Законом введено додаткову сплату за упаковку з пластику або tetra-pack в якій міститься продукція (за виключенням молочної), що імпортується до Молдови. Це підвищує вартість української продукції на 0,8-3 лея в залежності від об’єму упаковки.
|
Моніторинг розгляду у парламенті РМ проекту закону “Про внесення змін та доповнень до Закону Республіки Молдова № 1540-ХІІІ від 25.02.98 “Про сплату за забруднення навколишнього середовища”, яким встановлюються нові ставки екологічного збору для продукції, упакованої в пластик або tetra-pack у розмірі 0,5% від вартості імпортованих товарів, але не більше 20 тис. лей виходячи з кожної екологічної декларації, що задовольняє українських експортерів та молдовських імпортерів даної продукції.
|
Збереження обсягів експортних поставок до Молдови продукції в упаковці з пластику або tetra-pack.
|
Відміна наказу Міністерства економіки та торгівлі Республіки Молдова від 12.03.09 № 36 “Про деякі заходи з захисту прав споживачів.
|
Відповідно до вказаного наказу Органам з сертифікації Національної системи оцінки відповідності, уповноваженим і акредитованим для діяльності у регламентованій сфері доручено видавати сертифікати відповідності для кожної окремої партії імпортованої продукції, зазначеної у додатку до цього наказу.
За перевірку якості по кожній позиції імпортер має сплатити близько 120000 лей.
Наказ встановлює перелік товарів, який охоплює 10 % усього українського імпорту – більше 70 млн. дол. США на рік і ставить українських експортерів зазначеної у наказі продукції у нерівні умови з молдовськими виробниками аналогічного товару і спрямований, в першу чергу, проти українських експортерів пива, води, соків, кондитерських виробів, молочних продуктів та інших товарів.
|
До Мінекономіки україни надіслано листа від 26.03.09 № 01-04/108 з пропозицією:
терміново попередити українських виробників та експортерів продукції, зазначеної у наказі Міністерства економіки та торгівлі Республіки Молдова від 12.03.09 № 36 “Про деякі заходи з захисту прав споживачів” щодо можливих наслідків для просування української продукції на молдовський ринок;
проаналізувати зміст наказу на предмет відповідності нормам та правилам СОТ, укладеним двостороннім українсько-молдовським угодам;
вжити заходів з метою висловлення Молдовській Стороні занепокоєності України у зв’язку з появою зазначеного наказу.
|
Збереження обсягів експорту із України до Молдови пива, води, соків, кондитерських виробів, молочних продуктів та інших товарів передбачених зазначеним наказом Мінекономіки та торгівлі РМ
|
Експлуатація очисних каналізаційних споруд м. Сорока
|
Експлуатація очисних каналізаційних споруд м. Сорока Республіки Молдова. Звільнення території України від накопиченого мулу із старих очисних споруд м. Сороки.
|
Інформування Мінекономіки України щодо ходу проектування. Будівництво очисних споруд планується розпочати у червні 2009 р. і закінчити у травні 2011 р.
|
Проведення природоохоронних заходів (утилізація мулу, що накопичився за час експлуатації, з майданчиків 100-метрової смуги на українському березі), сплати заборгованості за спожиту електроенергію та інше.
|
Придністровський регіон
|
Підготовка та оперативне надання матеріалів щодо вирішення проблем, пов’язаних з Придністровським регіоном.
|
Оперативне опрацювання інформації, отриманої від Міністерства реінтеграції Республіки Молдова, статистичної інформації Придністровської Молдавської Республіки.
|
Збільшення експорту української продукції до Республіки Молдова.
|
Підготовка проекту Протоколу про взаємне визнання прав та регулювання відносин власності
|
Підготовка до підписання проекту Протоколу про внесення змін та доповнень до Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Молдова про взаємне визнання прав та регулювання відносин власності від 11.08.94.
|
Сприяти підписанню зазначеного Протоколу.
|
Підписання даного Протоколу дає можливість підписати Протокол між Фондом державного майна України та Урядом Республіки Молдова про правовий статус (право власності) буферного гідровузла Дністровської ГЕС-2.
|
Правовий статус (право власності) буферного гідровузла Дністровської ГЕС-2
|
Підготовка до підписання проекту Протоколу між Фондом державного майна України та Урядом Республіки Молдова про правовий статус (право власності) буферного гідровузла Дністровської ГЕС-2.
|
Моніторинг підготовки до підписання зазначеного Протоколу з боку молдовської сторони.
|
Підписання даного Протоколу дає можливість провести демаркаційні роботи на ділянці українсько-молдовського державного кордону в районі Дністровської ГЕС відповідно до Договору між Україною та Республікою Молдова про державний кордон та матеріалами делімітації, узгодити з молдавською стороною проект Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Молдова про забезпечення функціонування Дністровського комплексного гідровузла.
|
Забезпечення функціонування Дністровського комплексного гідровузла
|
Узгодження з молдавською стороною проекту Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Молдова про забезпечення функціонування Дністровського комплексного гідровузла.
|
Моніторинг підготовки до підписання зазначеної Угоди з боку молдовської сторони.
|
Підписання Угоди забезпечує стабільне функціонування Дністровського комплексного гідровузла.
|