Щодо змін до правил трансфертного утворення цін на імпортні товари в Бразилії
16 грудня 2009 бразильським Урядом було прийнято розпорядження № 472/09 (РМ 472) про тимчасові заходи у сфері оподаткування. Зазначений документ вносить істотні зміни в бразильське податкове законодавство та включає в себе поправки до правил трансфертного ціноутворення на імпортні товари.
Положення, що стосуються податку на корпоративний прибуток (спрямовані проти „розмивання капіталу”) набувають чинності 1 січня 2010 року, а в середині березня набувають чинності питання стосовно соціального внеску від чистого прибутку підприємства.
Згідно з новими правилами, для оподаткування відсотків на кредити переведених бразильським підприємством підприємству або особі, що зареєстрована або проживає за кордоном діють два загальних критерії:
1. Відсотки, сплачені пов’язаній стороні, яка не перебуває у юрисдикції податкових гаваней або не отримує зиску від "преференційного податкового режиму”, як це описано в Законі ФРБ 11.727/08 можуть оподатковуватися за методом нарахування податку із врахуванням доходів та витрат у момент закінчення операції, якщо витрати вважаються необхідними для діяльності компанії, і обидві з наступних умов виконані:
• У пов'язаної сторони відношення заборгованості до власного капіталу не перевищує 2:1 розрахованої на основі пропорції заборгованості пов’язаної сторони до прямих інвестицій в акціонерний капітал внесених пов'язаними сторонами;
• Загальний борг/акціонерний капітал не перевищує 2:1 на основі частки від загального обсягу кредитів на загальний обсяг прямих інвестицій в акціонерний капітал, внесений пов'язаними сторонами.
2. Відсотки, які виплачуються юридичній або фізичній особі, що перебуває в "податковій гавані" або що користується зиском від пільгового податкового режиму (незалежно від того, залежні сторони одна від одної чи ні), можуть бути оподатковані, якщо тільки витрати вважаються необхідними для діяльності компанії і виконуються обидві з наступних умов:
• Сума заборгованості бразильського підприємства підприємству, що знаходиться у "податковій гавані" не перевищує 30% від чистого капіталу бразильського підприємства;
• Загальна заборгованість бразильського підприємства усім підприємствам, розташованим в юрисдикції "податкових гаваней" або підприємствам, що мають зиск від пільгового податкового режиму, не перевищує 30% від чистого капіталу бразильського підприємства.
У всіх випадках для визначення відносин загальної заборгованості, всі форми та умови фінансування, повинні бути прийняті до уваги, відповідно до угод, зареєстрованих у Центральному банку Бразилії (BCB). Слід зазначити, що правила трансфертного ціноутворення, що застосовуються на транскордонні перекази чи кредити (кредитні угоди, зареєстровані у Центральному банку) залишаються в силі, як і основні вимоги до оподаткування.
Будь-які додаткові відсотки будуть розглядатися як витрати, що не підлягають оподаткуванню як податок на прибуток і соціальний внесок.
Важливо відзначити, що непрямі заборгованості, в яких пов'язана сторона виступає гарантом чи повіреним або має владу за довіреністю і т.д., також є предметом вище зазначеного оподаткування.
Оподаткування платежів направлених до податкових гаваней
Певні статті змін передбачають, що будь-яка сума - виплачена, кредитована, перерахована, ремітована напряму або не напряму фізичній чи юридичній особі, яка відноситься до юрисдикції "податних гаваней" або вважається такою, що отримує зиск від пільгового податкового режиму, можуть бути оподатковані, якщо платник податку:
• Визначить пільгового "реципієнта" доходів;
• Надасть докази, що юридична або фізична особа має операційні можливості для проведення транзакцій по яких проводиться оплата;
• Надасть документи, що підтверджують купівлю за певною ціною і документи, що підтверджують отримання товару, прав, або користування послугами.
Пільговим реципієнтом в такому разі є фізична або юридична особа (якщо дія не була проведена з єдиною або основною метою отримання податкової економії), яка отримує доходи безпосередньо, а не як повірений агент чи управляючий, або за дорученням.
Наразі іноземні інвестори мають переглянути нинішню структуру фінансування всередині компаній, особливо, якщо вихідні виплати були здійснені підприємствам у податкових гаванях, незалежно від того, пов’язані сторони чи ні.
|